PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

LPP: E-commerce miał 15,8 proc. udziału w przychodach firmy w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2020 11:07

LPP zakończył ubiegły rok z rekordową sprzedażą o wartości niemal 10 mld złotych. Przychody z zagranicy stanowiły w minionym roku 52% sprzedaży całej Grupy. Przełożyło się to na niemal 1,1 mld zł wkładu do krajowego budżetu w postaci podatków. Obecnie co szósta rzecz w kolekcji Reserved z metką EcoAware.

Przychody spółki w ostatnim, 4-miesięcznym kwartale 2019 roku wyniosły 3,5 mld złotych, przy marży brutto na poziomie 53,4%. W ujęciu rocznym firma zanotowała wzrost o ponad 13% w porównaniu do 2018 roku, wypracowując 9,9 mld złotych przychodów oraz zysk netto na poziomie 500 mln złotych. LPP było obecne na 39 rynkach.

- Także młode marki House, Mohito oraz Sinsay wykazywały dodatnią sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL). Szczególnie cieszą nas te najwyższe tj. w Izraelu, Rumunii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie rynki są bardzo konkurencyjne - komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
W ostatnim kwartale sprzedaż internetowa stanowiła ona 15,8% przychodów z Polski oraz 14,2% sprzedaży całej Grupy. W tym samym okresie przychody z tego kanału w Polsce stanowiły już 54% przychodów całego e-commerce LPP. – Dzięki dalszemu rozwojowi sklepów internetowych za granicą, wydatkom na marketing oraz na skutek zmiany zachowań zakupowych polskich klientów, wynikającej z niedzieli bez handlu, sprzedaż e-commerce w całym ubiegłym roku przyniosła ponad 1,1 mld zł przychodów – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Miniony rok to dla  LPP projekty zmniejszające wpływ działalności firmy na otoczenie i sprzyjające tworzeniu zrównoważonej mody. Wdrożone rozwiązania, pozwalające na zmniejszenie ilości foliopaków w sprzedaży online, przyniosły redukcję zużycia plastiku do 2019 roku o prawie 250 ton. Sukcesywnie zwiększany jest również odsetek produktów Eco Aware w kolekcjach marek LPP i wykorzystanie materiałów przykładowo pochodzących z recyklingu lub wykonanych w obiegu zamkniętym. Co szósta rzecz w kolekcji Reserved z 2019 roku powstała już w bardziej zrównoważony sposób. Działania LPP obejmują także wsparcie w zarządzaniu używanymi tekstyliami, tj. kontynuowane przez LPP w 2019 roku zbiórki używanej odzieży w wybranych salonach stacjonarnych. - Od teraz do 2025 roku nasze emisje zmniejszymy o 15% - wyjaśnia Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP. W przeliczeniu na sztukę odzieży LPP, emisja gazów cieplarnianych wynosi średnio 5,68 kg.
Ubiegły rok to kontynuacja podejmowanych przez polską spółkę prac na rzecz poprawy bezpieczeństwa i warunków produkcji w fabrykach dostawców. - W ciągu siedmiu lat przeznaczyliśmy na ten cel łącznie ponad 25 mln zł, z czego blisko 5 mln zł to wartość nakładów na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa w fabrykach dostawców w 2019 r. Co ważne, w okresie opisywanym w naszym najnowszym raporcie, audytorzy LPP przeprowadzili w 10 krajach łącznie 1564 audyty pod kątem BHP, warunków pracy i przestrzegania praw człowieka, a w samym Bangladeszu 85% naszych fabryk uzyskało ocenę bardzo dobrą lub dobrą – dodaje Anna Miazga.
W związku z rozwojem epidemii na świecie, wiele planów biznesowych spółki uległo zmianie. Celem zarządu LPP stało się przede wszystkim przeprowadzenie spółki przez trudny okres, a wszelkie podejmowane działania koncentrują się na utrzymaniu stabilnej sytuacji firmy, a tym samym zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom i wieloletnim kontrahentom w Polsce i na świecie. - Patrząc na wydarzenia pierwszego kwartału tego roku, zdecydowaliśmy się wprowadzić w życie scenariusz zakładający ograniczenie kosztów i wydatków inwestycyjnych. Koncentrujemy się też tylko na obszarach, które wspierają rozwój firmy w tych szczególnych warunkach rynkowych, jak na przykład skokowy wzrost w kanale e-commerce. Nowe realia to również przestrzeń dla rozwoju omnichannelu, który pozostaje dla nas priorytetem i z pewnością nastąpi przyspieszenie w tym obszarze – dodaje Przemysław Lutkiewicz.
– Wierzymy, że elastyczne reagowanie na zmiany warunków handlowych, dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz dobra oferta cenowa naszych marek pozwolą nam przetrwać ten trudny czas. Liczymy, że uda nam się zachować bezpieczny bilans i wrócić do rozwoju po kryzysie. – podsumowuje Przemysław Lutkiewicz.
- Dzięki wszystkim inicjatywom zrealizowanym w 2019 roku mogliśmy wesprzeć 140 organizacji przekazując na ten cel ponad 2,8 mln złotych – komentuje Anna Miazga, która jest także wiceprezeską Fundacji LPP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ilnicky 2020-05-25 16:27:42

    Rozwijali e-commerce i teraz dzięki temu nie ma tragedii, gdy w sklepach stacjonarnych jest mniejszy ruch.

  • renata 2020-05-22 15:15:59

    Fajnie że teraz stawiają na ekologiczną odzież. Na to właśnie liczą klienci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6456
Ilość aktualnych ofert: 479104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    18,15

  • Min

    16,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.