LPP planuje zwiększyć powierzchnie handlową i sprzedaż przez internet
Nakłady inwestycyjne LPP (głównie budowa nowych sklepów i modernizacja wcześniej otwartych) w I półroczu 2017 wyniosły 201 600 tys. zł i były wyższe niż przed rokiem o 61 proc. Planowane wydatki inwestycyjne na cały 2017 rok wyniosą ok. 375 000 tys. zł, z czego 340 000 tys. zł zostanie wydanych na budowę nowych sklepów i na modernizację już działających sklepów oraz 35 000 tys. zł na budowę kolejnego biurowca LPP w Gdańsku.
Przypomnijmy, że W I połowie br. uruchomiono 47 sklepów o łącznej powierzchni około 26,7 tys. m kw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 933,7 tys. mkw. (1.710 sklepów), z czego za granicą 697 sklepów o powierzchni 441,6 tys. mkw. W II kwartale powierzchnia handlowa wzrosła o 7 proc. rdr.
Po pierwszym półroczu 2017 roku grupa LPP ma 3,067,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 14,6 proc. rdr), Przychody ze sprzedaży LfL w walutach lokalnych w I półroczu 2017 roku wzrosły o 5,5 proc., a w II kwartale 2017 roku o 6,2 proc.
Przychody ze sprzedaży internetowej w pierwszym półroczu 2017 roku stanowiły około 4,6 proc. przychodów grupy, a w drugim kwartale 5 proc. Na koniec pierwszego półrocza 5 marek spółki posiadało sklepy internetowe w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Rumunii, Niemczech, na Litwie, Łotwie i Estonii.
W drugim półroczu 2017 roku Spółka planuje otwarcie sklepów on-line pięciu swoich marek w Rosji i na Ukrainie, oraz marki Reserved w Wielkiej Brytanii. Do 2020 roku Spółka planuje zwiększyć udział sprzedaży internetowej do 7-8 proc. sprzedaży całej Grupy.