Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

LPP: Po otwarciu sklepów dynamika e-commerce nie spadła

Grupa LPP jest zadowolona z drugiego kwartału roku obrotowego. Podtrzymuje cele całoroczne, w tym założenie dwucyfrowego wzrostu sprzedaży – poinformował wiceprezes LPP Przemysław Lutkiewicz.
Reklama

„Drugi kwartał, czyli okres od maja do końca lipca, przyniósł odmrożenie gospodarek i otwarcie sklepów, co spowodowało, że klienci chętniej kupowali z powodu przesuniętego popytu” - powiedział dziennikarzom Lutkiewicz w kuluarach Forum Ekonomicznego w Karpaczu.

„To był dobry kwartał. Kolekcja wiosenna dobrze się sprzedawała. Wszystkie rynki były rosnące. Co ważne, po otwarciu sklepów dynamika e-commerce wcale nie spadła. Widać, że część klientów zostaje w internecie, nie wszyscy wracają znów do sklepów stacjonarnych” - dodał.

Jak wskazał, w ubiegłym roku nie kupowano odzieży i teraz klienci muszą uzupełnić garderobę.

„Uważamy więc, że to dobra sprzedaż, ale chwilowa. Kolejny rok pokaże prawdę o konsumencie i gospodarce” - powiedział Lutkiewicz.

Wiceprezes LPP poinformował, że dobra sprzedażowo była końcówka sierpnia.

„Pod koniec sierpnia, gdy przyszła fala ochłodzenia, na wielu rynkach widzieliśmy dobre odbicie sprzedaży, w ramach oferty +Back to school+. Wzrosty sprzedaży rdr wynosiły od kilkunastu do 20 proc. Początek września, gdy zrobiło się ciepło, jest już gorszy” - powiedział.

LPP podtrzymuje cele dotyczące sprzedaży i marż

„Podtrzymujemy cel całoroczny dwucyfrowej dynamiki wzrostu przychodów, co jest wspierane przez rozwój powierzchni o ponad 20 proc. Zakładamy też utrzymanie marż” - powiedział Lutkiewicz.

Spółka liczy, że kolejna fala pandemii nie będzie oznaczać dużych restrykcji i zamykania sklepów.

„Liczymy, że nie będzie tak ostrych lockdownów jak wcześniej, i że sklepy pozostaną otwarte, może w większym reżimie sanitarnym” - powiedział wiceprezes.

Opóźnienia w transporcie towarów

Jak poinformował, spółka nadal obserwuje opóźnienia w transporcie towarów z Azji, wynoszą 1-2 tygodnie.

„Na początku dotyczyło to tylko portów chińskich, w tej chwili przeniosło się również na inne porty azjatyckie. (...) Pewnie jeszcze do końca roku te napięcia w transporcie z Azji mogą trwać” - powiedział.

Pytany o wejście na polski rynek azjatyckiej firmy Shopee, działającej w branży e-commerce, odpowiedział: „Widzimy, że gracze internetowi mocno wchodzą na rynek. To jest odczuwalne, bo ludzie szukają dobrej oferty, niskich cen. Wchodzenie kolejnych konkurentów nie jest oczywiście dla nas dobre” - powiedział.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.