Lush Cosmetics wycofuje się z social mediów, bojąc się o bezpieczeństwo fanów

Lush wycofał się z mediów społecznościowych na wszystkich 48 rynkach, na których działa. Pozostanie nadal aktywny na Pintereście, Twitterze i YouTube. Decyzje weszły w życie przed Czarnym Piątkiem.
Lush miał 659 tysięcy fanów na Instagramie i ponad milion na Facebooku. Firma zapowiedziała, że nie wróci do mediów społecznościowych, dopóki nie zapewnią one bezpieczeństwa dla swoich użytkowników.
Lush ma 951 sklepów na całym świecie, jest znany, z organicznych i nietestowanych na zwierzętach kosmetyków. Są to np. kule kąpielowe czy szampony w kostkach i mydła. Marka aktywnie promuje również cele społeczne i środowiskowe, takie jak Black Lives Matter, walczy z wylesianiem i promuje zrównoważony rozwój. Lush Cosmetics zajmuje się sprzedażą ekologicznych kosmetyków od 1995 roku.
Firma podjęła już próbę wycofania się ze swoich brytyjskimi kont w social mediach w 2019 roku z powodu zastrzeżeń do kontroli platform związanych z dostępnością jej postów. Jednak po wybuchu pandemii Lush wycofał się z tej decyzji z uwagi na zintensyfikowanie sprzedaży online.
Najnowsza decyzja Lush Cosmetics jest spowodowana niedostatecznym zapewnieniem bezpieczeństwa użytkowników platform. Firma uważa, że nie chronią one przed szkodliwymi treściami.
W ostatnich tygodniach Frances Haugen, była pracownica Facebooka ujawniła, że platforma lekceważy problem ochrony swoich użytkowników, w tym także dzieci i młodzieży przed publikowanymi tam szkodliwymi treściami.
"Jesteśmy zmuszeni do podjęcia działań, by chronić naszych klientów przed krzywdą i manipulacją, jakiej mogą doświadczyć w mediach społecznościowych” - podaje Lush Cosmetics.