Luty trudnym miesiącem dla sklepów odzieżowych, ale sprzedaż VRG i Wojasa rosła

VRG żegna okres pogłębionych wyprzedaży, wprowadza nowe kolekcje
Segment odzieżowy VRG zanotował w lutym 6,1-procentowy wzrost, osiągając wartość 36,3 mln zł. Segment jubilerski osiągnął w lutym sprzedaż w granicach 50,1 mln zł, co jest wartością o 5,5 proc. większą niż w roku ubiegłym. Kanały online odpowiadały w lutym za 12,3 proc. sprzedaży (w porównaniu z 16,3 proc. rok wcześniej).

Czytaj więcej
Dobry początek roku VRG. Polacy przychodzą na wyprzedaże– Luty jest tradycyjnie miesiącem, w którym klient wciąż poszukuje atrakcyjnej oferty z poprzedniego sezonu podczas wyprzedaży w salonach stacjonarnych i online. Mniejszy udział sprzedaży w kanale online wskazuje, że w ostatnich miesiącach ma miejsce wzmożony ruch między poszczególnymi segmentami i kanałami. - mówi Janusz Płocica, prezes zarządu Grupy VRG.
Rośnie marża VRG. Czym Grupa zaskoczy klientów?
Marża Grupy w lutym 2023 r. wyniosła 51,2 proc. w porównaniu do 50,6 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Wzrost marży jest konsekwencją optymalizacji działań w zakresie promocji cenowych i wcześniejszego niż w roku ubiegłym rozpoczęcia sprzedaży nowej kolekcji.

Czytaj więcej
Rekordowy grudzień w VRG. 108 mln zł sprzedaży W.KRUK– Znajdujemy się obecnie na przełomie okresu wyprzedaży i wprowadzania nowych kolekcji. Liczymy na ich atrakcyjność, a także, dzięki wielu formalnym okazjom przypadającym tradycyjnie w drugim i trzecim kwartale roku, na wzrost sprzedaży odzieży formalnej. Vistula rozszerza ofertę Vistula Woman i urozmaica swój asortyment kolekcjami kapsułowymi. Wólczanka, oprócz flagowych koszul, w tym sezonie wprowadza nowe modele, będące odpowiedzią na zmiany na rynku odzieży formalnej skierowanymi w stronę wygody. Bytom przedstawia linię Supreme Comfort, stawiając na maksymalną wygodę i utylitarność. W. KRUK proponuje ręcznie zdobioną biżuterię ze złota i srebra, a także rozwija ofertę biżuterii popularnej marki Picky Picka. Natomiast Deni Cler prezentuje kolekcję “Magia Kina”, inspirowaną kobietami – ikonami, które zapisały się w historii kinematografii. To, jak dobrze przygotowaliśmy się na wiosnę i lato 2023, będziemy mogli określić jednak dopiero w nadchodzących miesiącach – dodaje Janusz Płocica.
Wyniki Wojasa także w górę
Wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży osiągniętych przez Grupę Kapitałową WOJAS S.A. w lutym 2023 roku wyniosła 20 889 tys. zł i była wyższa o 18,4% w stosunku do przychodów osiągniętych w lutym 2022 roku.
W okresie styczeń – luty 2023 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 50 749 tys. zł i była wyższa o 54,1 % w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Skonsolidowane przychody Wojasa ze sprzedaży detalicznej w lutym 2023 roku wyniosły 15 935 tys. zł i były wyższe o 30,3 % od przychodów osiągniętych w lutym 2022 roku. Narastająco, w okresie styczeń – luty 2023 wyniosły 33 926 tys. zł i były wyższe o 35,3 % od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Co wiemy o VRG
VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r.
Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).
Co wiemy o firmie Wojas
Wojas S.A. jest jednym z największych polskich producentów obuwia. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana - torebki, teczki i paski. Część produkcji kierowana jest na eksport i do służb specjalnych - od kilku lat firma Wojas dostarcza obuwie specjalistyczne dla wojska, straży pożarnej, straży granicznej, polskiej poczty, służb leśnych oraz transportowych.