PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Maciej Ptaszyński, PIH: Mere może wejść w niszę rynkową

Autor: dlahandlu.pl 30 lipca 2020 16:36

Maciej Ptaszyński, PIH: Mere może wejść w niszę rynkową fot. materiały prasowe

Rosyjski twardy dyskont Mere wchodzi do Polski. 25 lipca w Częstochowie otworzył swój pierwszy sklep. Jakie może mieć szanse na naszym rynku? - W chwili obecnej wydaje się, iż wejście na rynek sieci zaliczanej do segmentu tzw. twardego dyskontu jest krokiem raczej spóźnionym z punktu widzenia rozwoju rynku i oczekiwań konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

- Twarde dyskonty rozwijały się w Polsce w latach 90. i na przełomie wieków. Natomiast w chwili obecnej standard placówek, nawet tych, które wychodziły od tego typu rozwiązań, zmienił się radykalnie. W ostatnich latach nie było w Polsce praktycznie sklepów, które chociażby przypominały hard dyskonty. Rozwija się oferta wszystkich placówek detalicznych – choć w sklepach klasyfikowanych w Polsce jako dyskonty jest ona relatywnie ograniczona, z reguły do około 3000 pozycji asortymentowych. Sieci handlowe coraz większy nacisk kładą na wygląd sklepów, rozwiązania w zakresie prezentacji towarów, oświetlenie, coraz nowocześniejszą część kasową – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Ptaszyński, wiceprezes Polskiej Izby Handlu.

– W sklepach osiedlowych czy supermarketach liczba pozycji asortymentowych z reguły przekracza 6000 pozycji dostarczając zupełnie innych możliwości wyboru konsumentom. Najmniejsze nawet sklepy wdrażają rozwiązania, które kwalifikują je w segmencie convenience – dodaje.

– Wszystko to razem stwarza obraz rynku dojrzałego i nowoczesnego kierującego się w stronę stworzenia najwyższych dostępnych standardów doświadczenia zakupowego dla konsumenta. Doświadczenia sięgającego nawet sztucznej inteligencji półki sklepowej czy spersonalizowanej oferty oraz hybrydowego łączenia zakupów stacjonarnych i dokonywanych za pomocą smarftona. Konsumenci to doceniają – młodzi nie potrafią sobie wyobrazić już innej rzeczywistości, starsi chcą zapomnieć czasy siermiężnych rozwiązań czy kolejek i braków na półkach – tłumaczy.

– Tutaj dochodzimy do kwestii cen – sklep w formie twardego dyskontu niejako z definicji musi oferować bardzo atrakcyjne ceny. W przypadku takiego formatu jest to główny, jeśli nie jedyny czynnik przyciągający konsumentów. Pytanie, czy przy docelowo zapewne niewielkiej liczbie placówek (obecnie jedna) i stosunkowo małej skali obrotów będzie w stanie osiągnąć na tyle niskie ceny zakupu towarów, by móc je zaoferować na półce w cenach detalicznych tak atrakcyjnych, by przyciągać nimi konsumentów kosztem zupełnie innego doświadczenia zakupowego, a tym samym przetrwać w bardzo wymagającym i konkurencyjnym środowisku handlu w Polsce – podsumowuje Maciej Ptaszyński.

https://www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • free 2020-07-31 14:00:35

    Mere chyba wie , że idzie druga fala koronościemy i że będzie skuteczna, i ludziska będą musiały żyć za miskę ryżu przez miesiąc, dlatego wchodzi

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6382
Ilość aktualnych ofert: 479104

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,89

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.