Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mąka, olej, jaja zamiast sushi i krewetek, czyli czego szukamy w gazetkach

Rosnąca inflacja i wzrost cen większości artykułów sprawiają, że konsumenci z rozwagą podchodzą do zakupów: sprawdzają ceny, polują na okazje, a do koszyków wrzucają jedynie podstawowe produkty.
Reklama
  • Szukając oszczędności, Polacy sięgają po aplikacje z gazetkami reklamowymi popularnych sieci handlowych, korzystają z promocji, a nawet rezygnują z zakupów niektórych artykułów – przyznają analitycy Spicy Mobile oraz aplikacji Moja Gazetka.
  • Jakich produktów spożywczych może zabraknąć w tym roku w świątecznym koszyku, a które z marek pojawią się w nim na pewno?

Jak wynika z badania agencji Spicy Mobile, użytkownicy aplikacji z gazetkami promocyjnymi i kuponami korzystają z nich aż 15 razy dziennie, zwykle o godzinie 19.

– Polacy nie tylko coraz częściej kupują z poziomu urządzenia mobilnego, ale i wykorzystują smartfon do wielu czynności okołozakupowych, jak na przykład sprawdzanie cen czy wyszukiwanie promocji – przyznaje Tomasz Kąkol z agencji Spicy Mobile.

Produkty spożywcze, na których Polacy oszczędzają najczęściej

93% użytkowników aplikacji Moja Gazetka przyznało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy musiało zrezygnować z zakupu konkretnych produktów lub kupuje ich mniej. Polacy najczęściej rezygnują lub ograniczają zakup mięsa i ryb, pieczywa, słodyczy, nabiału, przekąsek, masła, cukru czy owoców. To dane deklaratywne. Dzięki analizie aktywności użytkowników w aplikacji Moja Gazetka wiemy, jakich produktów konsumenci szukają w rzeczywistości rzadziej niż rok temu.

Wśród fraz związanych z kategoriami spożywczymi, które w wynikach wyszukiwania odnotowały najwyższe spadki, znalazły się m.in. pączek (spadek o 79%), babka (71%), lody (70%), krewetki (59%), nektar (57%), sushi (56%) oraz papryka (54%). Dużo częściej niż przed rokiem użytkownicy aplikacji Moja Gazetka szukali z kolei mąki (wzrost o 443%), jaj (424%), oleju (185%) oraz masła (182%), czyli produktów podstawowych, niezbędnych w każdej kuchni.

Popularne marki spożywcze

– W czasach inflacji marki spożywcze znalazły się w szczególnej sytuacji – dodaje Małgorzata Olczak z aplikacji Listonic. – Produkty żywnościowe cechują się stosunkowo niskim przywiązaniem do marki, co przekłada się na poszukiwanie nowych ofert i zastępowanie droższych produktów tańszymi.

Które marki spożywcze najlepiej radzą sobie w nowej rzeczywistości? W aplikacji Listonic największym zainteresowaniem konsumentów i wysokim udziałem na listach zakupów cieszyły się takie marki, jak: Łaciate (kategoria „mleko”), Mlekpol (kategoria „ser”), Danone (kategoria „jogurt”), Morliny (kategoria „wędliny”), Mleczna Dolina (kategoria „masło”), Kujawski (kategoria „olej”), Lubella (kategoria „makaron”), Lipton (kategoria „herbata”) oraz Inka (kategoria „kawa”).

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum