Mąka, olej, jaja zamiast sushi i krewetek, czyli czego szukamy w gazetkach

- Szukając oszczędności, Polacy sięgają po aplikacje z gazetkami reklamowymi popularnych sieci handlowych, korzystają z promocji, a nawet rezygnują z zakupów niektórych artykułów – przyznają analitycy Spicy Mobile oraz aplikacji Moja Gazetka.
- Jakich produktów spożywczych może zabraknąć w tym roku w świątecznym koszyku, a które z marek pojawią się w nim na pewno?
Jak wynika z badania agencji Spicy Mobile, użytkownicy aplikacji z gazetkami promocyjnymi i kuponami korzystają z nich aż 15 razy dziennie, zwykle o godzinie 19.
– Polacy nie tylko coraz częściej kupują z poziomu urządzenia mobilnego, ale i wykorzystują smartfon do wielu czynności okołozakupowych, jak na przykład sprawdzanie cen czy wyszukiwanie promocji – przyznaje Tomasz Kąkol z agencji Spicy Mobile.
Produkty spożywcze, na których Polacy oszczędzają najczęściej
93% użytkowników aplikacji Moja Gazetka przyznało, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy musiało zrezygnować z zakupu konkretnych produktów lub kupuje ich mniej. Polacy najczęściej rezygnują lub ograniczają zakup mięsa i ryb, pieczywa, słodyczy, nabiału, przekąsek, masła, cukru czy owoców. To dane deklaratywne. Dzięki analizie aktywności użytkowników w aplikacji Moja Gazetka wiemy, jakich produktów konsumenci szukają w rzeczywistości rzadziej niż rok temu.
Wśród fraz związanych z kategoriami spożywczymi, które w wynikach wyszukiwania odnotowały najwyższe spadki, znalazły się m.in. pączek (spadek o 79%), babka (71%), lody (70%), krewetki (59%), nektar (57%), sushi (56%) oraz papryka (54%). Dużo częściej niż przed rokiem użytkownicy aplikacji Moja Gazetka szukali z kolei mąki (wzrost o 443%), jaj (424%), oleju (185%) oraz masła (182%), czyli produktów podstawowych, niezbędnych w każdej kuchni.
Popularne marki spożywcze
– W czasach inflacji marki spożywcze znalazły się w szczególnej sytuacji – dodaje Małgorzata Olczak z aplikacji Listonic. – Produkty żywnościowe cechują się stosunkowo niskim przywiązaniem do marki, co przekłada się na poszukiwanie nowych ofert i zastępowanie droższych produktów tańszymi.
Które marki spożywcze najlepiej radzą sobie w nowej rzeczywistości? W aplikacji Listonic największym zainteresowaniem konsumentów i wysokim udziałem na listach zakupów cieszyły się takie marki, jak: Łaciate (kategoria „mleko”), Mlekpol (kategoria „ser”), Danone (kategoria „jogurt”), Morliny (kategoria „wędliny”), Mleczna Dolina (kategoria „masło”), Kujawski (kategoria „olej”), Lubella (kategoria „makaron”), Lipton (kategoria „herbata”) oraz Inka (kategoria „kawa”).