Makarony Malma wracają na rynek wart 900 mln zł

Produkcja makaronów Malma ruszyła pod koniec ub.r., a w sklepach pojawią się w połowie stycznia. W najbliższym czasie dystrybucja produktu ma osiągnąć zasięg ogólnopolski - będzie dostępny zarówno w sklepach handlu nowoczesnego, jak i tradycyjnego.
Malma w nowej wersji jest produkowana w pięciu wariantach (obejmujących różne formy makaronu). Cena opakowania wynosić będzie ok. 4,89-4,99 zł. Na opakowaniach - zaprojektowanych przez agencję Soul & Mind Group - znajdują się przepisy mające być inspiracjami kulinarnymi dla kupujących
Makarony Malma są obecnie pozycjonowane w segmencie premium. Maspex w połowie ub.r. kupił prawa do marki Malma wraz z liniami do produkcji makaronów z zakładów w Malborku i Wrocławiu od firmy Malma, która ogłosiła wcześniej upadłość. Obecnie produkcją nowej wersji tych makaronów zajmuje się należąca do Maspexu spółka Lubella, produkująca też makarony Lubella.
Nowy producent Malmy planuje wsparcie reklamowe dla tej marki. Według danych Maspexu wartość polskiego rynku makaronów wyniosła w ub.r. ok. 900 mln zł, po wzroście o 5 proc. w skali roku.