Makro zaostrza zasady udzielania urlopów w halach
Makro Cash and Carry wprowadziło bardziej restrykcyjne zasady udzielania urlopów pracownikom hal sezonowych - dowiedział się portal dlahandlu.pl.
Zgodnie z nowymi zasadami na urlopie jednocześnie może przebywać nie więcej niż 12 proc. składu działu/hali.
Grafik urlopów musi być przygotowany najpóźniej do końca stycznia i zatwierdzony do połowy lutego.
W halach sezonowych w okresie wakacyjnym od 1 lipca do 15 sierpnia pracownicy mogą dostać max 5 dni urlopu, a w okresie od czerwca do połowy września max. 10 dni urlopu.
Każdy pracownik może skorzystać z urlopu tylko w jeden długi weekend. Jeżeli skorzysta z urlopu w okresie Majówki, nie może wziąć urlopu w okresie Bożego Ciała lub 15 sierpnia.
W opinii części pracowników, nowe zasady spowodują, że Makro będzie na rynku postrzegane jako mniej atrakcyjny pracodawca niż inni detaliści, którzy nie mają tak restrykcyjnych zasad udzielania urlopów.
Do biura prasowego firmy przesłaliśmy pytanie, z czego wynikają nowe zasady przyznawania urlopów w halach. Poniżej prezentujemy odpowiedź, którą otrzymaliśmy:
"Liczba dni urlopowych przysługujących pracownikom naszej firmy wynika z ich stażu pracy oraz zajmowanego etatu. Pracodawca ma prawo uzgadniać terminy i zakres czasowy urlopów w taki sposób, aby zapewnić ciągłość funkcjonowania przedsiębiorstwa, co w przypadku naszej firmy oznacza zabezpieczenie ciągłości obsługi klientów. Z tego powodu plan urlopowy w naszych halach zakłada równomierne rozłożenie dni urlopowych pracowników, co za tym idzie rekomendujemy urlopy nie przekraczające 10 dni roboczych w okresie letnim, w którym obserwujemy wzmożony ruch sezonowy. Pragnę dodać, że zgodnie z kodeksem pracy pracownik jak i pracodawca mają 12 miesięcy na wykorzystanie/ udzielonego urlopu" - informuje biuro prasowe Makro.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 13:16 19 kwietnia otwarcie pierwszego punktu szczepień powszechnych i 16 punktów w...
- 13:15 PromoTraffic z dofinansowaniem na system skalowania przychodów w e-commerce
- 13:03 10 postulatów biznesu w sprawie szczepień w zakładach pracy
- 12:49 Sosy Robert Makłowicz Menu wchodzą do oferty Lidla
- 12:27 Sytuacja na rynku pracy stabilizuje się
- 12:19 CEO Coca-Cola HBC: Skierowaliśmy uwagę na małe sklepy spożywcze
- 12:08 Tegoroczna Wielkanoc nie pomogła tradycyjnym sklepom
- 12:02 Lech Free 0,0% Arbuz z miętą w nowej reklamie
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.