Małe i duże sklepy chcą sprzedawać markę własną

Autor: Rzeczpospolita 20 stycznia 2011 08:48

Marki własne zyskują na znaczeniu w polskim handlu. W 2010 roku ich sprzedaż rosła o 20 procent, gdy rynek zyskiwał 1,5 - 2,5 proc. W tym roku udziały jeszcze wzrosną, bo klienci wciąż szukają przede wszystkim niskich cen - podaje Rzeczpospolita.

W koszyku produktów spożywczych w 2010 roku marki własne odpowiadały już za 10,8 proc. rynku (czyli ponad 15 mld zł) i w ciągu roku ich udział wzrósł 1,1 pkt proc. Było to możliwe dzięki aż 18,1-proc. wzrostowi sprzedaży, podczas gdy wartość całego rynku w tym okresie zwiększyła się jedynie o 1,5 proc. To dane firmy badawczej Nielsen.  

Sieci dyskontowe, jak: Lidl, Aldi i Biedronka, w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu popularności ich produktów. W ich ofercie w przypadku produktów spożywczych stanowią one już 56,8 proc., a marki własne artykułów chemicznych 67,5 proc. - czytamy w Rzeczpospolitej.

Sieć Piotr i Paweł wprowadziła w ubiegłym roku własną markę produktów z wyższej półki także nazywającą się Piotr i Paweł. W tej chwili sprzedawane jest pod nią około 40 kategorii produktów. Z kolei w listopadzie 2010 roku do sklepów własnych firmy Eko Holding trafiła marka Specjały Sarmackie. Również Rossmann, największa sieć drogeryjna w naszym kraju, mocno promuje swoje marki własne.

Na rozwój tego segmentu decydują się także firmy dystrybucyjne, co powoduje pojawienie się produktów marek własnych także w mniejszych sklepach. Mają je w swojej ofercie wszyscy najwięksi hurtownicy, czyli Eurocash, Emperia i Makro, sprzedające pod brandem Aro ponad tysiąc produktów tak spożywczych, jak i chemicznych. Dwie pierwsze firmy rozwijają ich ofertę tak we własnych sieciach, jak i w hurtowniach, gdzie zaopatrują się także niezależni handlowcy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6416
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    11,18

  • Śr

    8,76

  • Min

    7,19

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.