PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Małe niezależne sklepy mogą konkurować z Żabką czy Biedronką dzięki nowoczesnym technologiom

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2020 11:09

Małe niezależne sklepy mogą konkurować z Żabką czy Biedronką dzięki nowoczesnym technologiom fot. dlahandlu.pl

- Dyskonty i sklepy convenience zdominowały polski rynek handlu detalicznego. Małe sklepy spożywcze upadają, dlatego muszą wpisać się w trend convenience i korzystać z nowoczesnych technologi, które pomogą im skutecznie konkurować cenowo z innymi formatami - uważa Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

W Polsce upowszechnił się zwyczaj robienia dużych zakupów raz w tygodniu. Duże sieci handlowe m.in. ze względu na zakaz handlu w niedziele organizują wtedy bardzo duże promocje cenowe. Dodając do tego wzrost zamożności polskiego społeczeństwa, ten trend plus dokupywanie produktów w sklepach typu convenience będzie się tylko umacniał - uważa Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP.

- Kwestia czytania potrzeb konsumenta jest kluczowa w handlu detalicznym. Bardzo dobrze robią to dyskonty, które zapełniają swoje półki daniami gotowymi. Małe niezależne sklepy nie mogą sobie na to pozwolić ze względów logistycznych. Te placówki upadają pomimo gigantycznych transferów pieniężnych na rynek - dodaje prezes ZPP.

Jego zdaniem małe sklepy nie potrafią dostosować się zmian zachodzących na rynku handlu detalicznego. Sklepy typu convenience potrafią to zrobić, ponieważ posiadają ogólnopolską bazę wiedzy czego klient potrzebuje, co najchętniej kupuje.

- Dyskonty i sklepy convenience zdominowały rynek. Małe sklepy spożywcze upadają, dlatego muszą wpisać się w trend convenience i korzystać z nowoczesnych technologii. Pozwoli im to m.in. na cenowe konkurowanie z innymi formatami - podsumowuje Cezary Kaźmierczak.

Prezes ZPP wskazał na M/platform jako atrakcyjne rozwiązanie technologiczne dla takich placówek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • detalista 2020-01-23 18:28:57

    Pan Prezes sfunflował się z firmą, która w branży postrzegana jest bardzo nisko. Grupa Żywiec - współwłaściciel M/platform - robi wiele aby zmniejszać marżę i zysk z działalności małych sklepów, jednocześnie wspierając dyskonty i żabkę. Zarządzanie przez kryzys. Jak w uchu prezesa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    14,99

  • Śr

    9,88

  • Min

    6,69

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7712
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.