Małpka Express: Zwyczaje zakupowe zmieniają się niemal z roku na roku

O perspektywach rozwoju rynku convenience, zmieniających się upodobaniach konsumentów i poszerzaniu półki przez sklepy mówi Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka SA
Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka S.A.
Jakie są perspektywy dla rynku convenience w Polsce?
Mamy za sobą dwa lata stagnacji gospodarczej, którą wszyscy mocno odczuliśmy. Sprzedaż nie rosła, a wyniki dużej części spółek giełdowych i sklepów wielkopowierzchniowych spadały. Od połowy 2013 roku widać jednak odwrócenie trendu. To oczywiście dzieje się powoli. Kryzys już się nie pogłębia, a gospodarka powoli przyspiesza. Rośnie nie tylko rynek spożywczy, ale także wyniki w innych branżach. Rusza popyt na dobra, także te podstawowe - spożywcze, bo ludzie szukają szerszego wyboru produktów, więc sklepy starają się zapewnić je klientom . Gospodarka w moim odczuciu w 2014 roku odnotuje wyraźne wzrosty, względem 2013 roku. Widać to też w naszych wynikach, chociaż rynek convenience nie odnotował takich spadków, jak wspomniany handel wielkopowierzchniowy. Zmienia się otoczenie klienta, ale i sam klient. Wiemy czego szukamy, czego potrzebujemy. Jesteśmy bardziej wyedukowani, dlatego nasze oczekiwania są coraz większe. Na półkach szukamy nie tylko mleka 3,2 proc. albo 2 proc. tłuszczu, ale także mleka niesłodzonego, albo bez laktozy. Zatem półka sklepowa się wydłuża. Ten sam trend obserwujemy w produktach alkoholowych. Kiedyś mówiło się, że Polacy piją tylko czysty alkohol. Teraz na półkach sklepów można znaleźć whisky, brandy i to z różnych roczników. To oznacza, że klient ma już bardziej pogłębioną wiedzę na temat poszczególnych produktów i jest bardziej świadomy niż kiedyś.
Jesteśmy już innym społeczeństwem niż 10 lat temu.
Dlatego właśnie nie wystarczy już zaoferować klientowi tylko jednego produktu. Trzeba zapewnić mu szerszy wybór. Dyskonty też to widzą, więc poszerzają półkę, oczywiście utrzymując niską cenę. Bo trzeba jasno powiedzieć, że cena przy zakupach jest najważniejszym aspektem. Liczy się także czas, który stracimy na dojazd do sklepu, czas na zrobienie zakupów, są to czynniki okołozakupowe, ale zaczynamy je przeliczać i kalkulować. Rynek handlowy na przestrzeni lat bardzo się zmienił i zmienia dalej. My, jako sieć sklepów convenience Małpka Express musimy oczywiście planować działania w perspektywie długookresowej, ale także reagować szybko na gospodarkę i to co się w niej dzieje, bo zwyczaje zakupowe zmieniają się niemal z roku na rok.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
cc 2014-06-06 14:44:42
tylko dlaczego każecie ludziom pracować za darmo
- 08:53 Posłanka chce, aby na butelkach widniały napisy informujące o szkodliwości...
- Wt 19:09 Oszuści wyłudzają dane i pieniądze poprzez portal sprzedażowy
- Wt 18:44 Auchan chce pozyskać lojalnych klientów wśród dużych rodzin
- Wt 18:10 Pepco wchodzi w e-commerce. Inne dyskonty non-food podążą za nim?
- Wt 17:33 Mlekovita przejmie grupę producentów mleka
- Wt 17:00 Rzecznik MŚP: Odebranie wsparcia z tarcz tylko po prawomocnym rozstrzygnięciu
- Wt 16:31 PSL domaga się reakcji ministra rolnictwa ws. możliwości zaprzestania...
- Wt 15:56 Żabka rusza z rotującymi promocjami happy hours
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
Koniec z tanimi zakupami w zagranicznych e-sklepach? Rząd uszczelnia VAT
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.