Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Małpki będą dużo droższe. Podwyżki ujawnił Eurocash Cash&Carry

We wrześniu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy budżetowej na rok 2023 r. Rząd podnosi akcyzę na alkohol o 5 proc. Od 2023 roku czekają nas spore podwyżki cen alkoholu. Nowe cenniki zapowiadają już najwięksi producenci alkoholowych trunków.
Reklama

Na 2023 r. rząd zamierza podwyższyć stawki akcyzy na alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane z wyłączeniem cydru i perry oraz wyroby pośrednie o 5 proc. Ministerstwo podało, że wprowadzono tzw. mapę drogową do 2027 r. dla wyrobów akcyzowych będących używkami. Ceny papierosów i alkoholu będą rosły co roku odpowiednio o 10 i 5 proc.

Wódka zdrożeje o około złotówkę

Z wyliczeń resort finansów wynika, że półlitrowa butelka wódki zdrożeje w przyszłym roku średnio o 90 groszy. Wino ma być droższe o około 4 grosze, podobna podwyżka ma dotknąć piwo.

Sklepy już wiedzą o podwyżkach producentów alkoholi

Przypomnijmy, że od 1 grudnia br. klientów Kompanii Piwowarskiej będą obowiązywać nowe cenniki. Firma już w sierpniu zapowiedziała podwyżki. Podwyżka dotyczy piw oferowanych w butelkach szklanych bezzwrotnych oraz niektórych piw z segmentu premium i superpremium, a nowy cennik objął cały rynek.

- Podwyżki cen wielu produktów, w tym również alkoholi, są nieuchronne m.in. z powodu wysokiej inflacji, w tym wzrostu kosztów surowców, opakowań, pracy, transportu itd. Co więcej, już w 2021 r. akcyza wzrosła o 10 proc. - mówi Michał Florkiewicz, Dyrektor Zarządzający sieci Duży Ben, należącej do Grupy Eurocash.

Na ceny alkoholi wpływ ma wiele czynników: dostęp do składników, butelki, etykiety, palety, oraz koszty produkcji, zatrudnienia i transportu. Do tego dochodzą obciążenia w postaci akcyzy i innych podatków. Biorąc pod uwagę szalejącą inflację ceny alkoholi mogą w 2023 r. poszybować.

Według danych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ubiegłym roku padł rekord pod względem wartości sprzedanego alkoholu w Polsce. Rodacy wydali na niego 44 936 829 289,81 zł (40 992 247 145,37 zł w 2020 r.).

Podwyżki w Eurocash Cash&Carry

W nowym roku będą obowiązywały wyższe ceny na alkohole – informuje Eurocash Cash&Carry. Podaje podwyżki w procentach dla różnych kategorii:

  • Żubrówka Biała 0,7 l – 9,7%; Żubrówka Biała 0,5 l – 10,9%; Żubrówka Biała 0,2 l – 11,9%; Żubrówka Biała 0,1 l – 15,6%.
  • Żytniówka 0,5 l – 16,3%; Żytniówka 0,2 l – 12,2%; Żytniówka 0,1 l – 21,4%.
  • Soplica smakowe 0,1 l – 10,8%; Soplica 0,2 l - 11%; Soplica - 0,1 l – 18,6%.
  • Absolwent smakowe 0,2 l - 15%; Absolwent smakowe 0,09 l – 24,1%.
  • Ratajska smakowe 0,2 l – 12,1%; Ratajska smakowe 0,1 l – 18,5%.
  • Żytniówka smakowe 0,2 l – 12,9%; Żytniówka smakowe 0,09 l – 27,8%.
  • Absolwent 0,2 l – 17,4%, Absolwent 0,1 l – 28,5%.
  • Żołądkowa Gorzka 0,7 l – 9,8%; Żołądkowa Gorzka 0,5 l – 10,5%; Żołądkowa Gorzka 0,2 l – 11,88%; Żołądkowa Gorzka 0,1 l – 15,46%.
  • Stock Prestige 0,7 l – 9,37%; Stock Prestige 0,5 l – 9,88%; Stock Prestige 0,2 l – 11,09%.
  • Żubr Strong 0,5 l – 14,99%; Żubr Strong 0,2 l – 12,1%; Żubr Strong 0,09 l – 20,25%.
  • Żubr smakowe 0,2 l – 16,74%; Żubr smakowe 0,09 l – 22,41%.
  • 1906 0,7 l – 7,01%; 1906 0,5 l – 7,44%; 1906 0,2 l – 9,45%; 1906 0,09l – 12,57%.
  • Żołądkowa Gorzka smakowe 0,5 l – 8,66%; Żołądkowa Gorzka smakowe 0,2 l – 9,05%; Żołądkowa Gorzka smakowe 0,09 l – 11,04%.
  • Lubelska smakowe 0,5 l – 6,23%; Lubelska smakowe 0,2 l – 4,1%; Lubelska smakowe 0,1 l – 6,3%.
  • Saska smakowe 0,2 l – 3,44%; Saska smakowe 0,09 l – 6,05%. 
  • Bocian 0,7 l - 19%; Bocian 0,5 l - 19%.
  • Ogiński 0,7 l - 21%; Ogiński 0,5 l - 21%.
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum