MAM: 8 proc. konsumentów kupuje odzież i obuwie w dyskontach i hipermarketach

Autor: dlahandlu.pl 19 czerwca 2018 10:18

MAM: 8 proc. konsumentów kupuje odzież i obuwie w dyskontach i hipermarketach Fot. Shutterstock.com

Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez platformę MAM 80% Polaków uważa, że supermarkety są lepsze od małych sprzedawców ze względu na szeroki asortyment. Jednocześnie 58% z nas twierdzi, że lokalne sklepy wygrywają z tymi wielkoformatowymi ze względu na lepszą jakość obsługi klienta.

Polacy cenią sklepy wielkoformatowe oraz dyskonty przede wszystkim za szeroki asortyment produktów i usług (wskazania 80% badanych), a także za promocje oraz programy lojalnościowe (78%).
Supermarkety są zdaniem respondentów lepsze od małych sprzedawców także pod względem oferowanych cen (wskazania 78%), dogodnej lokalizacji i parkingu (70%), możliwości zamówienia online z odbiorem stacjonarnym w sklepie (66%) oraz możliwości dostarczenia zakupów do domu (60%).

Jak wynika z badań platformy do opłacania i obniżania rachunków MAM, Polacy niekoniecznie skłaniają się ku wprowadzaniu kolejnych kategorii produktów do sklepów wielkoformatowych.

Dyskonty, super- i hipermarkety są miejscami, gdzie respondenci najczęściej kupują tzw. produkty szybkozbywalne, a więc żywność (wskazania 43% badanych), a także alkohol (40%) oraz chemię gospodarczą (27%). Ale już w przypadku odzieży, butów, sprzętów sportowych i artykułów związanych z hobby robi to zaledwie 8% procent, a w przypadku elektroniki, sprzętu AGD i RTV 9% respondentów. Zdecydowana większość badanych produkty te woli kupować w wyspecjalizowanych sklepach sieciowych. Można więc wnioskować, że wprowadzanie kolejnych kategorii produktowych do niewyspecjalizowanych sklepów wielkopowierzchniowych nie jest zgodne z oczekiwaniami polskich konsumentów.

Zdaniem respondentów biorących udział w badaniu platformy MAM małe lokalne sklepy są lepsze od tych większych przede wszystkim pod względem nawiązywania osobistej relacji z klientem (wskazania 69%), dogodnej lokalizacji (63%) czy mniejszych kolejek do kasy (61%). Badani wskazują także na kwestię jakości obsługi klienta, która zdaniem 60% pytanych jest lepsza w mniejszych sklepach, oraz ciekawą ofertę produktową, czyli np. produkty niedostępne w dużych sieciach handlowych (38%). Małe sklepy pełnią także ważną rolę w życiu lokalnej społeczności. Respondenci badania zauważają m.in. ich pozytywny wpływ na budżet, a także aspekty czysto interpersonalne. Wielu Polaków docenia lokalnych detalistów właśnie ze względu na relację, jaką mogą z nimi nawiązać. Sprzedawcy tacy są postrzegani jako specjaliści, bardziej ufamy ich rekomendacjom i doceniamy, że znają nasze preferencje zakupowe. Sklepom wielkoformatowym, w których nawiązanie osobistej relacji z każdym klientem jest właściwie niemożliwe, ciężko w tej kwestii konkurować z lokalnymi i mniejszymi detalistami.


  • Jadzia 2018-06-19 18:22:39

    Ja nie kupuję w dyskontach. Wolę postawić na jakość jeśli chodzi o obuwie i często je zamawiam w sprawdzonych sklepach internetowych

  • Agnieszka Górnicka 2018-06-19 14:59:30

    To nieprawda, odsetek kupujących odzież w dyskontach jest znacznie większy, tylko oczywiście trzeba zrobić porządne badanie i zadbać o reprezentatywność próby. Droga Redakcjo, publikowanie wyników badania bez rzetelnej informacji o metodologii nie powinno mieć miejsca.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6812
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,88

  • Śr

    5,47

  • Min

    3,60

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.