Mapa Trendów infuture.institute: A-commerce, klimatocentryzm, globalizacja 4.0

infuture.institiute umieścił 5 rodzajów trendów (społeczne, polityczno-regulacyjne, technologiczne, ekonomiczne i środowiskowe) na Mapie Trendów 2021. Wśród nich znalazły się: klimatocentryzm - trend wskazujący, że katastrofa klimatyczna wymaga od administracji, biznesu jak i konsumentów, radykalnych zmian, zarówno na poziomie działań systemowych jak i jednostkowych oraz A-commerce, czyli (Anywhere Commerce), trend, który odnosi się do wszechobecnej dostępności i możliwości zakupu produktu lub usługi w dowolnym momencie, co zmienia przyzwyczajenia konsumentów, jednocześnie zmuszając firmy do zmiany modelu sprzedaży.
Zdefiniowane przez infuture.institute trendy społeczne to:
1. Being Good
Trend, według którego marki podejmują działania w kierunku wzięcia odpowiedzialności za świat, w którym funkcjonują (w tym walka o różnorodność, zrównoważoną produkcję czy niwelowanie nierówności płacowych kobiet i mężczyzn).
2. Srebrne tsunami
Do 2050 roku co trzeci Europejczyk będzie miał ponad 60 lat. Rosnąca liczba osób starszych w społeczeństwie wpływa na funkcjonowanie i projektowanie miast, miejsc pracy, produktów etc.
Przeczytaj także:
3. Power of No
W związku m.in. z pogłębiającymi się nierównościami czy nasileniem skrajnych poglądów coraz bardziej wyraźne stają się napięcia i niepokoje społeczne. Manifestacje, protesty, bunty są wyrazem sprzeciwu wobec zastanego porządku rzeczy czy sposobem prezentowania poglądów.
4. Wpływ Gen Z
Rośnie nieustannie liczba osób należących do Generacji Z. Ich potrzeby wyznaczają nowe oczekiwania wobec firm, produktów, usług czy standardów komunikacji marketingowej.
5. Sensploration
Pandemia COVID-19 i lockdowny sprawiły, że społeczeństwo zaczęło odczuwać jeszcze większą potrzebę doświadczeń fizycznych. Wraz z koniecznością obcowania ze sobą w świecie cyfrowym, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba doświadczania świata wszystkimi zmysłami.
6. Sexuality On
Trend, w ramach którego seks i seksualność nie są już tematami tabu. Mówi się o nich w sposób otwarty, także m.in. o seksie osób starszych czy niepełnosprawnych. Coraz głośniej i mocniej wybrzmiewa również społeczny sprzeciw wobec nadużyć w tej sferze ludzkiego życia.
7. Against Loneliness
Izolacja społeczna i samotność wpływają na zdrowie społeczeństw (nie tylko psychiczne, ale i fizyczne) generując poważne konsekwencje, także ekonomiczne. Walka ze skutkami spowodowanymi brakiem kontaktów międzyludzkich jest coraz bardziej istotna, szczególnie w czasie pandemii.
8. Inkluzywność i różnorodność
Trend, który wskazuje na rosnącą potrzebę otwartości na wszystkie grupy społeczne oraz wspieranie ich aktywności.
9. Rosnąca rola kobiet
Trend, określany także jako #girlpower czy #womenomics, dotyczy rosnącej roli kobiet w życiu społecznym, ekonomicznym czy politycznym.
10. Miasto vol. 2
Pandemia COVID-19 zredefiniowała miasta. Transformację przechodzą miejskie usługi czy przestrzenie wspólne. Nowym wyzwaniem jest połączenie modelu dystansowania społecznego z utrzymaniem wysokiej jakości życia mieszkańców.
11. Mind Care
Trend, którego założeniem jest osiągnięcie w społeczeństwie tzw. mental wellbeingu (dobrostanu psychicznego). Obejmuje wszystkie działania związane z szeroko pojętą kategorią zdrowia psychicznego prowadzone zarówno online jak i offline. W jego zakres wchodzą również takie kwestie jak digital wellbeing czy digital detox.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- NASTĘPNA »
-
infuture.institute 2021-02-04 09:40:58
Mapa Trendów jest dostępna do ściągnięcia w formie PDF bit.ly/MP_2021
- 09:18 RDS: Wszystkie branże są w stanie prowadzić w pełną działalność w reżimie...
- 09:08 Kryzys przyniósł falę zwolnień
- 09:01 AliExpress szykuje się do walki z Allegro?
- 08:54 Pizza Hut: Strona www i aplikacje stały się wirtualną restauracją
- 08:51 W Gdańsku muszą zniknąć słupy z gigantycznymi logotypami. Sieci odwołują się
- Śr 21:32 ZPPHiU: Ponowne obostrzenia w handlu doprowadzą do kolejnych upadłości...
- Śr 21:28 Był eBay, jest Allegro, nadchodzi Amazon...
- Śr 19:29 Kaufland otwiera drugi market w Zielonej Górze. To 226. sklep sieci
-
Biedronka walczy w UE o soki Riviva
-
Założenia kodeksu: Franczyzobiorca będzie mógł rozwiązać umowę za 3...
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Żabka inwestuje w zautomatyzowane centrum logistyczne pod Warszawą
-
Quiosque ucieka przed skutkami pandemii do Grupy Immobile
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
- 1 PRCH: Potrzebujemy handlowych niedziel, można to pogodzić z przestrzeganiem...
- 2 Anna Prymakowska w zarządzie OEX E-Business. Wcześniej kierowała zarządem...
- 3 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 4 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 5 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 6 Dino, Specjał, Eurocash - zobacz, ile firmy otrzymały pomocy publicznej
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
937 sklepów Carrefoura w Polsce ze spadkiem sprzedaży o 0,6 proc
-
Tarcza Finansowa 2.0. Jak skutecznie sięgnąć po pomoc?
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.