Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Marcin Sławecki: Franczyza to nie pańszczyzna

Franczyza to nie pańszczyzna, lecz szansa rozwoju. Mali i średni przedsiębiorcy są wielką siłą polskiej gospodarki. Umowa franczyzy nie może być dla nich ultimatum bez możliwości negocjowania postanowień - uważa Marcin Sławecki, przewodniczący powołanego przez Ministra Sprawiedliwości zespołu ds. franczyzy.
Reklama

- Franczyza to model biznesu na trudne czasy, korzystny dla obu stron tej umowy. Polacy to przedsiębiorczy naród i chętnie wybierają ten biznes. Jeśli jednak nie ma odpowiednich ram jego funkcjonowania, osoby podejmujące duże ryzyko, czasem inwestujące całe swoje oszczędności, mogą zostać oszukane. Właśnie stąd podjęta przez Ministerstwo Sprawiedliwości inicjatywa – powiedział Marcin Sławecki, przewodniczący powołanego przez Ministra Sprawiedliwości zespołu ds. franczyzy, który przygotowuje ustawę wprowadzającą niezbędne ramy funkcjonowania tego biznesu.

Umowa franczyzy to nie ultimatum

- Dzięki tym przepisom obie strony umowy będą swobodnie działać – jednak silniejszy podmiot nie będzie wykorzystywać mniejszego. Franczyza to nie pańszczyzna, lecz szansa rozwoju. Mali i średni przedsiębiorcy są wielką siłą polskiej gospodarki. Umowa franczyzy nie może być dla nich ultimatum bez możliwości negocjowania postanowień. Dlatego rynek franczyzy wymaga gwarantowanych przez prawo standardów – podkreśla szef zespołu.

Jego zdaniem ustawowe zmiany dla rynku franczyzy są niezbędne, ponieważ próby samoregulacji pracy branży się nie powiodły. Dzięki nowym przepisom franczyzobiorcy będą chronieni przed dominacją wielkich korporacji. przedsiębiorców.
Takie stanowisko Marcin Sławecki zaprezentował podczas Forum Ekonomiczne w Karpaczu.

Przypomnijmy, podczas EEC w Katowicach Marcin Sławecki mówił: "Wolny rynek jest rzeczywiście wolny, gdy zapewnia jego uczestnikom równe warunki i możliwości funkcjonowania. Takie same dla wielkich korporacji oraz sieci, jak i dla drobnych przedsiębiorców. To warunek zdrowej i uczciwej konkurencji".

W Polsce działa ponad 1300 sieci franczyzowych i 80 tys. franczyzobiorców.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum