PARTNER PORTALU

Marczuk: średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc.

Autor: PAP 6 marca 2021 09:14

Zakładamy, że średnie umorzenie subwencji z Tarczy PFR 1.0 wyniesie 65 -70 proc. - powiedział PAP wiceprezes Polskiego Funduszu Rozwoju Bartosz Marczuk. Dodał, że firmy, które otrzymały wsparcie w maju, zaczną spłatę pozostałej kwoty dopiero od 25 lipca br.

Jak poinformował wiceprezes PFR, proces umarzania subwencji z Tarczy PFR 1.0 jest już przygotowywany przez Fundusz we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową i bankami, a procedura rozpocznie się od trzeciej dekady kwietnia. Zapewnił, że będzie ona prosta, przyjazna dla przedsiębiorców i w pełni zdygitalizowana. "Zależy nam na tym, by przedsiębiorcy nie byli obciążani ponad niezbędne minimum procesem umorzenia, żeby cały proces przebiegał online i był zaprojekowany nowocześnie, czyli już z propozycją wypełnionych części danych" - mówi Marczuk.

Tłumaczy, że po zalogowaniu się w tym samym banku, w którym wypłacona była subwencja, przedsiębiorca znajdzie elektroniczny formularz, częściowo już wypełniony, z wyliczoną przez PFR kwotą umorzenia. "Po jego akceptacji i ewentualnym uzupełnieniu firma otrzyma via bank, także online, decyzję o umorzeniu oraz harmonogram spłat pozostałej części subwencji" - powiedział.

Wskazał, że firmy, które dostały wsparcie w maju, a takich było w wiosennej Tarczy PFR 1.0 najwięcej, rozpoczną spłatę nieumorzonej części subwencji dopiero od 25 lipca, natomiast ci "czerwcowi" - w sierpniu. Kwota do spłaty będzie rozłożona na 24 nieoprocentowane raty.

Marczuk zaznaczył, że aby PFR wydał decyzję o umorzeniu, przysłany formularz należy zaakceptować. A nawet jeśli przedsiębiorca nie będzie zgadzał się z decyzją PFR dotyczącą wielkości umorzenia będzie zobligowany do spłaty rat zgodnie z harmonogramem. Natomiast jeżeli będzie uważał, że umorzenie powinno być większe będzie mógł ewentualnie założyć postępowanie wyjaśniające. "Zakładam, że będą to sporadyczne przypadki, ponieważ warunki umorzenia są obiektywne" - powiedział. Przypomniał, że pierwszy i podstawowy warunek jest taki, że firma musi wciąż funkcjonować i nie mieć od momentu otrzymania subwencji okresów zawieszenia działalności, drugi to utrzymanie zatrudnienia, natomiast trzeci - tylko dla firm zatrudniających ponad 9 osób, tj. MSP a nie mikro - to wykazanie straty. "Wszystkie te dane PFR sprawdza w odpowiednich rejestrach i ZUS, a stratę przedsiębiorca będzie wpisywał sam" - zaznaczył.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8300

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    6,39

  • Śr

    4,64

  • Min

    3,59

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.