Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Marek Piechocki: Płacę 900 mln zł podatków. To mój wkład w polską gospodarkę

W wywiadzie z Anetą Kaczmarek twórca, współzałożyciel i prezes LPP - Marek Piechocki mówi, że LPP jest firmą polską i tutaj pozostanie, wnosząc swój wkład w krajową gospodarkę, tworząc miejsca pracy i płacąc podatki.
Reklama

Celem każdego przedsiębiorcy czy rzemieślnika, jak pan o sobie mówi, jest ciągle poprawianie wyników. Ma pan w swej pracy jakiś cel, czy ta granica jest elastyczna - ulega ciągłemu przesuwaniu?

- Chcielibyśmy pokazać światu, że potrafimy w Polsce robić coś fajnego - i powoli zaczyna nam się to udawać. Mamy sklepy w zachodzie Europy i to nas cieszy, bo to właśnie Europa Zachodnia postrzegała nas jako kraj za żelazną kurtyną, ten gorszy, słabszy... Wiele tamtejszych firm jest teraz właścicielami centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej i wydaje się, że coraz bardziej zauważają tam, że LPP to jest jednak poważny gracz.

Nie lubi pan, i zawsze reaguje, poprawia, gdy o LPP mówi się "gigant". Kokieteria? W końcu LPP to ponad 1700 sklepów w 25 krajach i tysiące zatrudnionych. No, średnia firma to nie jest…

- Ciągle powtarzam, że w naszej branży jesteśmy numerem 27. w Europie - to nadal skromny wynik. Oczywiście jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy. Ale jest takie zagrożenie, że popadnięcie - czy organizacji, czy ludzi w niej pracujących, w samozadowolenie - powoduje uśpienie.

Obecne czasy są wysoce wymagające, wysoce konkurencyjne i my musimy jeszcze bardziej się sprężać, a nie myśleć o tym, że teraz będziemy się relaksować czy pławić w pojęciach typu "gigant". Liczby mówią same za siebie... Jeżeli nasi konkurenci mają 10-krotnie większe przychody, a zyski większe od naszych przychodów, no to gdzie nam do nich?

Właściwie w każdej medialnej wypowiedzi podkreśla pan: jesteśmy polską, rodzinną firmą. Dlaczego zależy panu, żeby to tak wyraźnie wybrzmiewało?

- Bo z tej polskości jestem dumny.

A nie walczy pan w ten sposób z jakimś, nazwijmy to, kompleksem? „Przez kilkadziesiąt lat byliśmy słabi, teraz nadrabiamy i udowodnimy wam, na co nas stać”?

- Nie. Jestem dumny z polskości i chciałbym, żeby wszyscy zrozumieli - a niestety nie jest to jeszcze zbyt powszechne - że powinniśmy wspierać nasze firmy. Budujemy teraz ok. 30 tys. mkw. biur - potrzebne są też zatem biurka, krzesła, różnego rodzaju wyposażenia wnętrza. Jeżeli w porównywalnej cenie mam do wyboru polski Nowy Styl z Krosna i niemieckiego Stilwerka - to wybór jest dla mnie oczywisty. Dzięki temu pracownicy w Krośnie mają pracę i wkład w nasz budżet narodowy, lokalnie wiedzie im się też lepiej; i dlatego uważam, że powinniśmy to silnie wspierać, propagować taki mechanizm...

Niestety jako Polacy tego nie umiemy - i nie robimy. Zachłystujemy się tym, co obce. To jeszcze trochę taka zaszłość z czasów komunizmu, kiedy polskie firmy miały produkty słabej jakości. Ale tak było za komuny, od tego czasu minęło 30 lat i polskie firmy robią wspaniałe rzeczy, odnoszą duże sukcesy; tym bardziej powinniśmy się wspierać, bo to kreuje dodatkowe miejsca pracy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (9)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.