Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Marka własna rośnie w dyskontach na podobnym poziomie jak produkty markowe

Sieci dyskontowe inwestują w kategorie, które mają podnieść liczbę odwiedzin klientów w sklepach. Chcą być miejscem codziennych zakupów. Zresztą jest to trend charakterystyczny dla wszystkich sieci, które chcą aby klient codziennie przychodził do nich i kupował produkty świeże. – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Krysiak, Senior Consultant Retailer Services Nielsen.
Reklama
Dyskonty mocno się zmieniają?

Dyskonty na przestrzeni ostatnich lat mocno ewoluują, cały czas starają się wychodzić do klienta z czymś nowym, dostosowywać swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumenta z racji ograniczonego asortymentu, czy mniejszych placówek. Co istotne, jest to format, w którym najłatwiej jest wprowadzać zmiany organizacyjne i asortymentowe. Na półki sklepów dyskontowych trafia coraz więcej produktów premium, widzimy rosnącą liczbę produktów markowych.

Kosztem marki własnej?

Nie, nie ogranicza to rozwoju produktów pod marką własną. Widzimy inwestycje w produkty private label, które odpowiadają za ponad 60 proc. sprzedaży w sklepach dyskontowych. Marka własna rośnie w dyskontach na podobnym poziomie jak produkty markowe. Na półkach dyskontów można znaleźć trochę więcej asortymentu niż jeszcze kilka lat temu. Widzimy także rosnącą liczbę indeksów w kategorii produktów świeżych - mięso, ryby, warzywa i owoce. Dyskonty chcą być bardziej convenience rozwijają kategorię produktów gotowych do spożycia, czy systemy wypieku pieczywa w sklepie. Sieci dyskontowe inwestują w kategorie, które mają podnieść liczbę odwiedzin klientów w sklepach. Chcą być miejscem codziennych zakupów. Zresztą jest to trend charakterystyczny dla wszystkich sieci, które chcą aby klient codziennie przychodził do nich i kupował produkty świeże. Dlatego też widzimy wiele aktywności promocyjnych i komunikacyjnych w kategoriach produktów świeżych, to właśnie warzywa i owoce zachęcają klientów do częstszych odwiedzin.

Jak wygląda proces poszerzania asortymentu w dyskontach?

To wiąże się z procesem poszukiwania miejsca na rynku, a także próbą odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. To co jest obecnie najważniejsze dla konsumenta i to czego oczekuje, to chce zrobić zakupy w miejscu gdzie może znaleźć wszystko czego potrzebuje, zrobić je szybko i wygodnie. Coraz częściej zakupy kojarzone są z obowiązkiem a nie przyjemnością, tak jak było to kiedyś. Konsument potrzebuje blisko sklepu, w którym znajdzie produkty dobrej jakości w atrakcyjnych cenach. Jednak nie tylko dyskonty, ale także pozostałe formaty starają się odpowiedzieć na te potrzeby konsumentów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.