Marka własna w Dino. Na razie jest ich 24, ale będzie więcej

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Według opracowania "Private Brands Mini Report" zrealizowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia, udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie i stanowi już ponad 20% sprzedaży.

Czytaj więcej
Gdzie ruszą nowe sklepy Dino? Lista 2023
Marki własne w sklepach Dino
Aktualnie śmiało można stwierdzić, że produkty private label przechodzą prawdziwy rozkwit. Za trendem podąża też Dino. Sieć ma obecnie 24 marek własnych. Wśród nich jest zarówno asortyment spożywczy, jak i kosmetyki, chemia, karma dla zwierząt, napoje, przekąski a nawet baterie.
Marki własne Dino to: Kuchnia Smaku, Mroźny Ogród, Ice&Fun, Aqua Zdrój, Deliss, Aqua Fruta, Brewer, Browarne, Gugu, Fire Up, Jazz, Doggy, Mangillo, LaVenda, Big Snack, Rio de Brass, Warzyw Moc, Paris Style, Złote Łany, Liff, Bystry Zdrój, Evolt, Bakaliowy Targ czy Bakaliowy Snack.

Dino zgłasza kolejne marki do Urzędu Patentowego
Do tego grona wkrótce może dołączyć Monati (herbaty), Neo Style (kosmetyki), B (piwo, piwo bezalkoholowe), Aqua Zdrój, Sweet Catty (pokarm dla zwierząt) czy Folk (wódka).
Sieć niestety nie ujawnia, jakie udział w sprzedaży stanowią marki własne. Wiemy tylko, że marki własne Grupy Dino, z wyłączeniem Agro-Rydzyny, stanowiły około 2% przychodów ze sprzedaży Grupy Dino w 2016 roku. Późniejszych danych nie posiadamy.


Marki własne stają się narzędziem do poszerzania portfolio produktów, które skłania klientów do dokonywania zakupów w konkretnym punkcie. W tym kierunku idzie obecnie prawie każda sieć.