Marki własne Aldi, Lidla, Kauflandu. Stoją za nimi ci sami producenci

- Markowe produkty często wcale nie smakują lepiej niż ich wersje bez nazwy.
- Składniki i jakość mogą być nawet takie same w przypadku niektórych produktów.
- Wiele produktów różnych sieci jest wytwarzanych przez tych samych producentów.
Za różnymi produktami stoją ci sami producenci
Na przykład Bauer Milch produkuje w Niemczech nabiał dla sieci Kaufland, Lidl, Netto, Rewe czy Campina. Jednak etykiety określają wszystkie produkty jako marki własne - wynika z analizy t-online.
Produkty mrożone są wytwarzane dla prawie wszystkich sieci przez firmę Frosta. Bahlsen produkuje wyroby cukiernicze dla marek własnych, ale nie ujawnia, czym takie ciastka różnią się od produktów markowych.
Gabower wytwarza m.in. pianki w czekoladzie dla dyskontów, ale nie odbiegają one jakością od produktów markowych.
Gigantyczne korporacje wytwarzają również dla dyskontów takie produkty niespożywcze, jak środki do pielęgnacji ciała i środki czystości. Dalli-Werke Group stoi za markami Tandil (Aldi), Cien (Lidl), Balea (dm), Bilk (Penny).

Czytaj więcej
Marki własne kontra produkty markowe. Są nowe badaniaDlaczego marki własne są tańsze od oryginałów?
Między recepturami produktów oryginalnych i marek własnych często nie ma różnicy. Ale do produkcji marek własnych stosuje się czasem tańsze składniki, nawet jeśli produkcja pochodzi od tego samego producenta.
Na przykład markowy pudding ryżowy jest wytwarzany z pełnego mleka, podczas gdy marka własna z odtłuszczonego mleka i śmietanki. Udział owoców w jogurcie, tłuszczu w świeżym mleku czy mięsa w sałatkach garmażeryjnych jest zwykle wyższy w produktach oryginalnych niż w markach własnych. W rezultacie ceny produktów mogą znacznie się różnić.
Niektórzy producenci otwarcie mówią o tym, że produkują pod dwiema nazwami i piszą o tym na swojej stronie internetowej. Można na niej znaleźć listę tzw. produktów no-name i sprawdzić, kto tak naprawdę wytworzył produkt, który zjedliśmy ze smakiem lub który zupełnie nam nie smakował.