PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Marki własne coraz chętniej wybierane przez klientów

Autor: Puls Biznesu 16 sierpnia 2010 09:16

Polacy coraz chętniej kupują produkty pod markami sieci handlowych. Tylko w branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG) ich sprzedaż szacowana jest już na blisko 20 mld zł rocznie. Udział marek własnych w rynku spożywczym w Polsce sięga już 11 proc. w ujęciu wartościowym (dane za 12 miesięcy zakończone w maju 2010 r.) - wynika z danych Nielsena, do których dotarł Puls Biznesu.

Dawid Mazur, specjalista z firmy Nielsen uważa, że dalsza ekspansja marek własnych będzie ściśle uzależniona od pozycji handlu wielkopowierzchniowego, a także stopnia konsolidacji branży handlowej - czytamy w Pulsie Biznesu. Jak tłumaczy na łamach gazety, na razie w Polsce trzy największe sieci handlowe kontrolują około 20 proc. rynku FMCG, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej udział pierwszej trójki sięga często 50--70 proc. W efekcie - wyjaśnia - w krajach zachodnich udział marek sieciowych jest dużo wyższy niż w Polsce.

Jak zauważa Błażej Patryn, rzecznik sieci Piotr i Paweł marki prywatne dają możliwość uzyskiwania wyższych marży niż sprzedaż wyrobów pod marką producentów. Pozwalają uzupełnić ofertę sklepów o ciekawe i innowacyjne produkty. Wreszcie, stwarzają nowe możliwości reklamy i autopromocji sieci - informuje dziennik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8021

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,59

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.