Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Marki własne rosną w Europie. To już 35 proc. sprzedaży FMCG

Sprzedaż pod markami własnymi wynosi 194 miliardy euro, co stanowi 35% całkowitej wartości sprzedaży FMCG w Europie – wynika z raportu IRI.
Reklama

PLMA (Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych), powołując się na raport IRI zauważa, że na kluczowych rynkach europejskich występuje taka sama liczba osób lojalnych wobec marek własnych (konsumenci, którzy kupują je w ponad 75% przypadków), co lojalnych wobec marek producentów.

Około 50 proc. konsumentów kupuje zarówno produkty marek własnych, jak i marek producenckich, przy czym większość z nich zarabia w przedziale średnich dochodów. Jest także spora liczba konsumentów o wysokich dochodach, we Francji i Niemczech.

Według IRI, marki własne to obecnie 16,5% globalnej wartości sprzedaży FMCG. - Mówi się, że marki własne oferują taką samą lub lepszą jakość, przystępną cenę, zdrowsze opcje, a także warianty premium – czytamy w komentarzu PLMA.

- Marki własne przeszły znaczącą transformację i stały się substytutem dla wielu krajowych marek. Skupiają się na jakości, zaufaniu, preferencjach środowiskowych, innowacyjności i dostawach na życzenie – dodano.

- Od produktów kojarzonych tylko z dyskontami, w ciągu ostatnich pięciu lat marki własne stały się „potężnymi konkurentami” dla marek producenckich, pomimo pandemii - powiedział Ananda Roy, starszy wiceprezes ds. Strategicznego badania wzrostu, IRI International i autor raportu.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum