PARTNER PORTALU

Marki własne stanowią 6 proc. obrotu sieci Lewiatan

Autor: EK 17 czerwca 2021 15:23

Marki własne stanowią 6 proc. obrotu sieci Lewiatan fot. marki własne Lewiatana

Marki własne PSH Lewiatan stanowią 6 proc. sprzedaży obrotu całej sieci Lewiatan. W ciągu ostatnich 10 lat średnie tempo wzrostu sprzedaży marki własnej r/r wynosi 13%. Sieć rozwija asortyment tych produktów wykorzystując je także jako instrument strategii marketingowych i kanał komunikacji z klientem.

Lewiatan połączył akcję marketingową skierowaną do klientów ze stworzoną w tym celu linią produktów dla dzieci. Na sklepowych półkach pojawiły się produkty, których grafika jest rozszerzeniem produktowym na sklepowej półce prowadzonej akcji konsumenckiej „Lewiatanki. Przyjaciele z sąsiedztwa”. Opakowania produktów, przez wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality), łączą świat rzeczywisty z animacją multimedialną. W sprzedaży pojawiły się produkty z wizerunkiem bohaterów akcji: owocowe żelki, kokosowe i śmietankowe draże, puszyste biszkopty, chrupki kukurydziane, herbatniki, płatki śniadaniowe, wody Aria kids, owocowe, lody Cool Twist czy czekolada mleczna z kawałkami kakaowych ciasteczek. W tym samym czasie do sklepów trafiła także kolekcja sześciu różnych wzorów Mini Puzzli z bohaterami kampanii, przygotowana we współpracy z firmą Trefl.

Łącznie pod marką własną jest ponad 500 produktów. W tym roku sieć planuje włączenie do oferty najbardziej poszukiwanych przez klientów produktów z kategorii wędlin i nabiału.

Według GfK sprzedaż marek własnych w Polsce po raz pierwszy przekroczyła 30% koszyka zakupowego, a wydatki gospodarstw domowych na produkty z tej kategorii rosły dwukrotnie szybciej niż rynek. W ubiegłym roku sprzedaż marek własnych wzrosła o 1,4%, co oznacza wzrost sprzedaży o 1,7 mld złotych. W swoim raporcie GfK podkreśla, że po marki własne sięga dziś niemal każde polskie gospodarstwo domowe. Odsetek nabywców, którzy choć raz w roku sięgnęli po markę własną wynosi aż 98%. Jednocześnie przeciętne gospodarstwo domowe w Polsce w ciągu roku kupuje 171 unikalnych produktów pod markami własnymi sieci detalicznych (o 24 więcej niż dekadę temu).

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9170
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    7,98

  • Śr

    5,52

  • Min

    3,20

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.