Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Maspex na FRSiH: Ekologia w Polsce jeszcze nie rozkwitła

- Analizując trendy trzeba być odważnym i mieć sporo czasu. Bardzo uważnie patrzymy na rynek i wyłapujemy nowości rynkowe oraz komunikaty, które pojawiają się w naszych kategoriach. Ale nadrzędnie zwracamy uwagę a to, co ze zjawisk, które pojawiły się, zostaje z nami na dłużej - mówiła Iwona Piasta, członek zarządu, dyrektor Generalna BU Food, Grupa Maspex Sp. z o.o. podczas sesji inaugracyjej Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021.
Reklama

Jak dodała, w pandemii mocno zmienił się nasz styl życia, choćby przypomnieliśmy sobie o gotowaniu. Powrót do biura zmieni podejście odnośnie żywienia.

Maspex uważnie przygląda się trendom

- Trzeba więc zastanowić się, które zjawiska zostaną z nami na dłużej, a które są wywołane daną sytuacją i wraz z jej zmianą, przeminą - mówiła Iwona Piasta.

Jak zaznacza, przykładem może być wszechobecny trend zdrowia, który w pandemii zyskał jeszcze na znaczeniu. Dał szansę producentom odpowiedzi na potrzeby konsumentów w nowy sposób.

- Konsumenci nie szukają już tylko naturalnych i czystych etykiet, ale także tych produktów, które realnie wpływają na ich zdrowie, czyli suplementowanych. Przed pandemią nie było to do pomyślenia, że suplementacja przeżyje taką reaktywację na rynku żywności - komentowała członkini zarządu Grupy Maspex.

- Obserwujemy jak zmienia się definicja zdrowego odżywiania. W tej definicji zawierają się teraz te produkty, które przed pandemią były niszą, jak np. zastępniki mięsa czy nabiału - dodała.

Jej zdaniem, najważniejsze są jednak opinie konsumentów, nie tylko pochwały, ale także negatywne zdania.

- Greenwashingu, czyli pojęcie, z którym rozprawiają się aktywiście proekologiczni, kryzysy surowcowe, efekt motyla – te wszystkie aspekty trzeba brać pod uwagę, a nie skupiać się tylko na tym co modne, co teraz, ale na tym co zostanie z nami na dłużej i zamieni się w prawdziwy trend - mówiła Iwona Piasta.

Branża spożywcza w pandemii. Nowe trendy

Jak zaznaczyła, pandemia dotknęła branżę spożywczą tylko częściowo, sklepy spożywcze mogły funkcjonować. Na przyszłość Grupa Maspex patrzy pozytywnie – chce się rozwijać, nie odwołuje inwestycji i nie odbiera wsparcia marketingowego markom.

- Szans nie należy marnować – trzeba je zauważyć i wykorzystać. A te szanse dajemy naszym markom i dajemy je w odpowiedzi na różne potrzeby. Tu łączą się te wszystkie trendy, które trzeba wyłapać, zauważyć i zadziałać. Najnowsze trendy, którym zaufaliśmy to m.in. rezygnacja z jaj klatkowych w produkcji makaronów, produkty pełnoziarniste oraz makaron express, który gotuje się w 2 minuty, co przy obecnych wzrostach cen prądu i gazu nabiera dodatkowego znaczenia - dodała Iwona Piasta.

Jej zdaniem, ekologia w Polsce jeszcze nie rozkwitła. Zamienniki mięsa czy nabiału – mimo, iż popularne, nie są jeszcze masowymi produktami.

Tymczasem - jak dodała - z wszystkimi zmianami klimatycznymi będą łączyć się dla producentów głównie koszty czy zmiany w regulacjach prawnych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.