Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Maspex: Testujemy nowe ceny, choć nikt nie lubi podwyżek

- Od nowego roku, a nawet od IV kwartału będziemy testowali nowe punkty cenowe, co będzie trudne dla nas jako producentów, dla handlu, który tego nie lubi, a już nie mówiąc o konsumentach, którzy ewidentnie na podwyższoną cenę, redukują wolumen zakupów - mówił Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex podczas debaty "Nowa przyszłość handlu" na FRSiH 2021.
Reklama

Jak zauważył Krzysztof Pawiński, mamy do czynienia ze wzrostem kosztów wytworzenia prawie każdego surowca i półproduktów. Drożeją opakowania, energia, płody rolne, a na to nachodzi całe stado tzw. podatków sektorowych. - Są o de facto nowe podatki, które nazwane są przez polityków „opłatami”. Wprowadzając „podatki” trudniej wygrać wybory. Mamy więc realne podatki: od handlu, od energii, od banków, od alkoholi w małych pojemnościach, od zawartości cukru w napojach. To wszystko są elementy pro kosztowe i mimo urzędowego optymizmu, że można mówić o poszukiwaniu rezerw we własnych organizacjach, firmy nie będą pracować bez jakichkolwiek zysków! – komentował prezes Maspeksu.

Prezes Pawiński wspominał także podczas debaty o opakowaniowej ustawie o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów, która także wpłynie na politykę kosztową firm. - Nie będzie żadnego opakowania, które wejdzie na rynek bez generowania jakiegokolwiek kosztu. To prowadzi do podwójnego obciążenia cenowego produktu – mówi podczas debaty.


- Mamy impuls inflacyjny – rzeczywisty, twardy i opóźniany przez dużych graczy na rynku – producentów oraz sieci handlowe. Jako producent nie lubimy podwyżek cen. Jeśli mamy jakąkolwiek nadzieję, że dany surowiec nie będzie drożał w następnym cyklu, to staramy się „dopłynąć” tam nawet na oparach, żeby nie ruszać ceny. Zmiany cen to gigantyczne ryzyko dla produktów i marek - mówił Krzysztof Pawiński.

Jak dodał, nic co obserwuje w ostatnich dwóch kwartałach nie wskazuje na to, że będziemy mieli do czynienia z produktami tańszymi.

- Praktycznie nie ma surowców, które utrzymały swój poziom cenowy i właściwie wszystkie go podniosły. Reasumując, od nowego roku, a nawet od IV kwartału będziemy testowali nowe punkty cenowe, co będzie trudne dla nas jako producentów, dla handlu, który tego nie lubi, a już nie mówiąc o konsumentach, którzy ewidentnie na podwyższoną cenę, redukują wolumen zakupów. To prawo tak silne, jak prawo grawitacji - potwierdził Pawiński.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.