Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mata krytykowany za reklamę McDonald's. Słusznie?

Współpraca Maty z McDonald's stała się celem krytyki nie tylko części fanów rapera, ale i niektórych osób publicznych. Czy Macie, "zbuntowanemu głosowi pokolenia" wypada reklamować Maka? I czy powinien czuć się odpowiedzialny za wybory żywieniowe swoich fanów?
Reklama

Aktywista Jan Mencwel napisał na Twitterze: "Ale że reklamuje POTRÓJNEGO cheeseburgera?? W kraju z ogromnym problem z otyłością dzieciaków, gdzie ludzie jedzą 2x za dużo mięsa a jego hodowla niszczy planetę? Wybiło żenadometr".

Mata odpowiedzialny za fanów? 

Dziennikarka Paulina Młynarska, w ostrych słowach skrytykowała Matczaka, podpisując post hasztagiem #patoćwierćinteligecja. "Kiedy ktoś, kto ma realny wpływ na zachowania wielkich grup młodych ludzi, zachęca za kasę do jedzenia najbardziej szkodliwego żarcia jakie istnieje, to chyba trzeba coś powiedzieć. Co Ty Mata, czytać nie umiesz? Nie wiesz co śmieciowe żarcie robi z ludzkim zdrowiem? Nie wiesz co to jest otyłość, cukrzyca i zawał? To ma być ta Twoja kontestacja? Pod szyldem Maca?" - grzmi dziennikarka.

Na aspekt walorów odżywczych produktów McDonald's zwróciła także uwagę Katarzyna Bosacka, dziennikarka zajmująca się tematyką zdrowego odżywiania.

Komunikacja idealna

Czy Mata "oberwał" słusznie? Zapytaliśmy Wojtka Walczaka, strategy directora w agencji Plej. - Mata w chwili obecnej jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie za dyskontowanie swojego momentu zarówno na scenie muzycznej, jak i generalnie w życiu społecznym w naszym kraju, do którego udało mu się wejść błyskawicznie i w wielkim stylu. Przy okazji zajmując bardzo wyraźne stanowisko polityczne i światopoglądowe. A za nawyki żywieniowe słuchaczy odpowiedzialność pozostawiłbym jednak im samym, ich rodzicom, nauczycielom czy trenerom. Bo, nie oszukujmy się, udział Maty w kampanii McDonald's nie jest akcją edukacyjną, a czysto komercyjną i moim zdaniem zrobioną dokładnie tak jak powinno się ją było zrobić - czyli z osobą idealnie dopasowaną do marki i jej młodszej grupy docelowej, w idealnym czasie w kontekście momentu w karierze Maty i idealnie wykorzystującą jego postać w komunikacji marketingowej wykreowanego na potrzeby akcji zestawu McDonald's za 18 zł. Tutaj wszystko jest tak jak należy, może poza jedną rzeczą, czyli samym produktem, który jest oferowany za tę cenę. Jedynie tutaj zabrakło czegoś więcej niż widzimy na talerzu, a może bardziej na tacce. Ale to, jak rozumiem z materiałów pokazywanych w ramach kampanii, ma zostać niejako uzupełnione przez aktywności i merchandising dla fanów Maka i Maty. Podsumowując, cała kampania adresowana jest przede wszystkim do nich. A kontrowersje, które jej teraz towarzyszą, to i tak jest "pikuś" w porównaniu do kontrowersji, które towarzyszą tekstom Maty - mówi ekspert.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.