Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Matcha i kawa bezkofeinowa zyskują. Czyste i herbaty owocowe tracą

We wrześniu i październiku ub. roku Polacy chętnie sięgali po herbatę czarną i białą, a także kawę ziarnistą i pokrzywę – na listach zakupowych te produkty odnotowały wzrost o ponad 65% r/r. W 2021 r. wiele się zmieniło.
Reklama

Według danych Listonic, tej jesieni Polacy przekonali się do kawy bezkofeinowej – we wrześniu jej popularność wzrosła o ponad 1500% r/r, podczas gdy w 2020 r. odnotowała ona spadek o ponad 90% r/r. Ponadto zmniejszyło się zainteresowanie kawą mieloną – prawie o 15%, zaś kawy ziarniste, rozpuszczalne i zbożowe odnotowały spadki rzędu 7-9%.

Konsumenci pokochali za to herbatę białą i matchę. We wrześniu br. ta pierwsza zaliczyła wzrost o ponad 38%, z kolei matcha – o ponad 46%. Rzadziej sięgaliśmy za to po herbaty czarne i owocowe – ich liczba na listach zakupowych zmniejszyła się o odpowiednio 7% i 14%.

W tym roku mniejszą popularnością cieszą się również napary ziołowe. W październiku największy spadek zanotował modny do niedawna czystek – o ponad 35% r/r. Eksperci Listonic zaobserwowali też mniej opakowań skrzypu i pokrzywy na listach zakupowych. We wrześniu 2021 r. Polacy uzupełnili domowe zapasy mięty oraz rumianku – zioła zanotowały ok. 17% wzrostu popularności w stosunku do analogicznego okresu ub. roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.