PARTNER PORTALU

Maxi Zoo: Wartość rynku zoologicznego będzie rosła średnio o 8 proc. rdr

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2021 13:00

Maxi Zoo: Wartość rynku zoologicznego będzie rosła średnio o 8 proc. rdr fot.Maxi Zoo

Pod koniec marca Maxi Zoo otworzyło 50. sklep w Polsce, w gdańskiej Galerii Zaspa. To 1. sklep w Gdańsku i 2. w Trójmieście. Do końca roku firma planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów.

Według szacunków Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1,065 mld euro. To o 11% więcej niż w 2019. Sieć prognozuje, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8% rok do roku.

Marka Maxi Zoo zadebiutowała w Polsce w 2012. -  Polacy są świadomymi opiekunami zwierząt. Od kilku lat wyraźnie rośnie udział kategorii value for money i premium. Wiemy już, że dobra, wartościowa karma to dłuższe i lepsze życie naszych pupili – podkreśla Wojciech Kamiński.

Na tle wszystkich wydatków udział sprzedaży produktów dla psów wciąż jest największy. Na kolejnych miejscach plasują się wydatki na koty i pozostałe popularne gatunki zwierząt domowych. Proporcje te są względnie stałe – nadal wydajemy więcej na psy (o około 24%), zapewne dlatego, że jest ich więcej w gospodarstwach domowych w Polsce. W 2020 roku ich populację szacowano na nieco ponad 7,8 mln. Maxi Zoo podaje również, że Polacy coraz więcej środków przeznaczają na wsparcie dla dzikich zwierząt. Kategoria tego typu produktów zyskała na popularności aż o 716% w porównaniu do okresu 2014 – 2020.  

- Budżety przeznaczone na utrzymanie zwierząt nadal są zdominowane przez wydatki na karmy i przekąski dla psów i kotów - mówi Wojciech Kamiński. – Coraz częściej upujemy im szereg zabawek, przysmaków oraz akcesoriów do treningu. Bardzo wyraźny i stosunkowo nowy trend to wzrost wydatków na higienę i pielęgnację zwierząt. Widzimy, że klienci naszej sieci o wiele więcej wydają na produkty z tego segmentu. Rok do roku to wzrost o około 70%, ale aż 1430% w stosunku do lat 2014 – 2020 – dodaje Wojciech Kamiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8528
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,99

  • Śr

    4,83

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.