Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Maxima ogłasza strategię. Do 2025 r. zainwestuje 600 mln euro w sieci sklepów

Maxima Grupė, właściciel sieci handlowych w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, ogłosił strategię działania do 2025 r., która zakłada dalszą ekspansję międzynarodową. Planowane są inwestycje w wysokości 600 milionów euro w ciągu 7 lat w istniejących i nowych sklepach oraz coroczny wzrost obrotów o 7 proc. Strategia przewiduje także oszczędność 500 milionów euro do 2025 r.
Reklama

Jako priorytety dla grupy Maxima wyznacza sobie: transformację ukierunkowaną na poprawę doświadczeń klientów i tworzenie lepszych warunków pracy dla pracowników.

- W ciągu dwóch dziesięcioleci działalności firma Maxima zbudowała litewski sukces biznesowy: od jednego sklepu w Wilnie stała się detalicznym liderem w krajach nadbałtyckich. Rozumiemy, że aby przejść od silnego gracza regionalnego do odnoszącej sukcesy firmy międzynarodowej, musimy się zmienić. Chcemy być cenieni nie tylko za szeroką sieć sklepów, szeroki asortyment i dobre ceny, ale także za wysoką jakość usług i przyjemne zakupy. Będzie to wymagało wkładu każdego pracownika, dlatego chcemy szanować pracowników, ich zaangażowanie i wzmocnienie, które jest integralną częścią kultury naszej organizacji - mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.

Jak poinformował, w opracowywaniu strategii brało udział ponad stu pracowników spółek grupy z pięciu krajów.

Grupa zamierza tworzyć wartość dla klientów poprzez wygodniejsze zakupy w sklepach, zintegrowane kanały cyfrowe, szeroki asortyment i dobry stosunek ceny do jakości. Ten ostatni będzie zapewniony poprzez zwiększenie wydajności operacyjnej przedsiębiorstw, a tym samym zmniejszenie kosztów i w konsekwencji także cen. Strategia przewiduje oszczędność 500 milionów euro w ciągu 7 lat dzięki bardziej wydajnym rozwiązaniom zarządzania przedsiębiorstwem.

Kluczową kwestią strategii jest również zrównoważony rozwój. - Dążymy do osiągnięcia naszych celów w sposób odpowiedzialny, zapewnienia dobrobytu naszym klientom i pracownikom, budowania opartych na zaufaniu relacji z partnerami, zachęcania i wspierania lokalnych producentów oraz ochrony środowiska - mówi Dalius Misiūnas.

Wraz ze zmianami wewnętrznymi strategia Maxima Grupė przewiduje również szybką ekspansję międzynarodową, z inwestycjami wynoszącymi prawie 100 milionów euro rocznie do 2025 r. - co najmniej 600 milionów euro ogółem. Inwestycje te zostaną przeznaczone na wzmocnienie sieci sklepów na istniejących i nowych rynkach oraz na rozwój nowych kanałów sprzedaży. Celem jest wzrost obrotów grupy o 7 procent rocznie.

- W ubiegłym roku podjęliśmy kilka ważnych kroków z myślą o aktywnej ekspansji: przejęliśmy i zintegrowaliśmy sieci handlowe w Polsce, a także jako jedni z pierwszych w regionie, emitując obligacje o wartości 300 mln euro. To solidna podstawa do dalszej ekspansji zagranicznej - zauważa prezes grupy.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum