Maxima: Podejmujemy aktywne działania na rynku akwizycyjnym w Polsce

Dyrektor generalny Maxima Grupė Dalius Misiūnas, w rozmowie z dlahandlu.pl, potwierdza, że spółka ma zamiar konsolidować polski rynek handlu. Jak informuje, Maxima już podejmuje na tym polu „aktywne działania”, choć nie chce zdradzać szczegółów.
Jak mówi Dalius Misiūnas, przejęta niedawno sieć Stokrotka jest dla grupy idealną platformą rozwoju w Polsce.
- Nabycie Emperii było bardzo ważnym krokiem dla Maxima Grupė. Stokrotka, z ugruntowaną pozycją rynkową, stabilnymi finansami, sprawdzonym modelem sklepu i potwierdzoną zdolnością do organicznego wzrostu, jest idealną platformą dla nas do dalszego rozwoju. Wzrost ten będzie połączeniem dynamicznego planu rozwoju organicznego i działalności M & A – mówi Dalius Misiūnas.
Przeczytaj także:
Dodaje, że polski rynek jest dla spółki szczególnie ważny, nie tylko ze względu na bliskość, ale także ze względu na swój potencjał. - Ponad 38 milionów mieszkańców i dynamiczny wzrost PKB sprawiają, że Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem – mówi dyrektor generalny Maxima Grupė.
Dalius Misiūnas nie zdradza, czy spółka prowadzi obecnie rozmowy na temat kolejnych przejęć w Polsce.
Przeczytaj także:
- W tej chwili mogę tylko powiedzieć, że Maxima Grupė jest aktywna w tym obszarze i że z zasady nie komentujemy naszych działań w zakresie fuzji i przejęć. Analizujemy i oceniamy wszystkie możliwości – mówi.
Przypomnijmy, 17 maja Maxima Grupė poinformowała o osiągnięciu 100 proc. udziału w ogólnej liczbie głosów w spółce Emperia. W ten sposób sfinalizowała przejęcie właściciela Stokrotki, które trwało aż od listopada 2017 r., kiedy to ogłosiła wezwanie na akcje Emperii.
W ubiegłym tygodniu Maxima Grupė poinformowała, że rozpoczyna proces integracji sieci sklepów Stokrotka i Aldik w Polsce. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki. Po połączeniu sieć handlowa będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Po integracji i otwarciu nowych sklepów Stokrotka będzie posiadała 563 sklepy do końca tego roku.
Scalenie tych dwóch sieci handlowych jest częścią strategii w Polsce – pozwoli grupie wzmocnić pozycję i wdrożyć dalsze plany ekspansji na naszym rynku.
Wydaje się, że grupa jest dobrze przygotowana do przejęć, także w zakresie ich finansowania. Niedawno informowała o przyznaniu przez agencję ratingową Standard & Poor's ratingu na poziomie BB+, z perspektywą stabilną. Tym samym, Maxima Grupė stała się pierwszą prywatną spółką w krajach bałtyckich i jednym z niewielu detalistów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, która otrzymała i publicznie ogłosiła międzynarodowy rating kredytowy.
Maxima Grupė złożyła wniosek o przyznanie ratingu kredytowego po rozpoczęciu oceny możliwości emisji obligacji. Po otrzymaniu oceny firma pomyślnie ukończyła pierwszy etap procesu emisji. Według D. Misiūnasa, Maxima Grupė rozważa obecnie wszystkie możliwe alternatywy dla finansowania rozwoju swojej działalności.
Jeszcze przed sfinalizowaniem zakupu Emperii, analitycy oceniali, iż Maxima wyrasta na drugiego po Eurocashu potencjalnego konsolidatora segmentu supermarketów w Polsce.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Gutt 2018-07-25 20:53:48
Eurocash coraz tańszych do przejęcia
-
lotus 2018-07-25 15:33:54
Piotr i Paweł byłby zapewne doskonałym dopełnieniem
- 19:34 Prezes NBP zapowiada banknot o nominale 1000 zł
- 19:31 Gowin: Wyłączenie z tarcz branżowej i finansowej karą dla firm łamiących...
- 19:30 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- 19:22 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- 19:08 Mondelez: Przez pandemię spadła sprzedaż produktów impulsowych
- 15:27 Nowy prezes spółdzielni Cukry Nyskie
- 15:22 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
- 15:20 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
-
Aplikacja Vika pomoże prowadzić zdrowy styl życia
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
- 1 Kwarantanna narodowa od 28 grudnia. Ograniczenia w funkcjonowaniu galerii...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Wiceprezes CH Blue City: Tak źle jeszcze nie było. Galerie potrzebują pilnego...
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.