McDonald's wprowadza na rynek nowy format restauracji

Nowa restauracja McDonald's jest dużo mniejsza niż zwykle. Choć miejsc jest kilka, punkt skierowany jest do klientów, którzy chcą zakupić fast foody jak najszybciej i bezdotykowo.
Technologiczny McDonald's - jak złożyć zamówienie?
Klienci mogą złożyć zamówienie na trzy sposoby, bez konieczności interakcji z pracownikiem. Pierwszą opcją jest zamawianie wewnątrz za pośrednictwem kiosków, które po raz pierwszy oprócz płatności kartą akceptują gotówkę. Kiedy zamówienia są gotowe, wytaczają się z przenośnika taśmowego na półkę do odbioru dań. Na zewnątrz zarezerwowane są specjalne miejsca parkingowe dla kurierów oraz dla tych, którzy przyjeżdżają odebrać zamówienie.
Ci, którzy wolą zostać w samochodzie, mogą wybierać pomiędzy klasycznym drive-in do składania zamówień lub nowym Order Ahead Lane dla tych, którzy zamówili z wyprzedzeniem przez aplikację mobilną. Klienci otrzymują zamówienia za pośrednictwem przenośnika taśmowego. Dzięki technologii geolokalizacji pracownicy są powiadamiani o zbliżających się konsumentach, dzięki czemu mogą od razu przystąpić do przygotowywania zamówień.
McDonald's: 90 proc. zamówień jest na wynos
Według fastfoodowej sieci jest to „ekscytujący” sposób na sprawdzenie, w jaki sposób można dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów i jak obsłużyć ich szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek. Nowa koncepcja pozwala również kurierom zaoszczędzić czas: od czasu pandemii McDonald's w USA czerpie 90% swojej sprzedaży z dań na wynos.
Jednak nie wszyscy są entuzjastycznie nastawieni: aktywiści uważają, że automatyzacja jest szkodliwa dla zatrudnienia i że McDonald’s mógłby więcej płacić więcej swoim fizycznym pracownikom. Sieć fast foodów podkreśla jednak, że w kuchni pracują ludzie i że jest to koncepcja czysto testowa.