Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

McDonald’s zawiera umowy franczyzowe na 20 lat. Sieć podpisała Kodeks Dobrych Praktyk

McDonald’s Polska został jednym z sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy.
Reklama
  • Według danych Polskiej Organizacji Franczyzodawców w naszym kraju funkcjonuje około 1350 franczyzodawców i 87 tys. franczyzobiorców. Popularność tego modelu biznesowego wciąż rośnie, dlatego też branża stworzyła kodeks, który określa dobre praktyki współpracy oraz wspólne wartości i standardy.
  • Sygnatariuszami i współtwórcami Kodeksu są wspólnie franczyzobiorcy i franczyzodawcy, w tym 40 marek franczyzowych, w tym McDonald’s Polska.

Czym jest Kodeks Dobrych Praktyk

W ramach wspólnej inicjatywy Polskiej Organizacji Franczyzodawców i przedstawicieli tego modelu biznesowego powstał Kodeks Dobrych Praktyk, czyli zbiór zasad stanowiących samoregulację branżową. Celem kodeksu jest określenie zasad i standardów, którymi kierują się obydwie strony modelu zarówno przed nawiązaniem współpracy, w jej trakcie, jak i po zakończeniu. Dokument szczegółowo określa, że relacje między podmiotami prowadzone są w ramach swobody działalności gospodarczej samodzielnych przedsiębiorców i oparte są na zaufaniu i dialogu.

Franczyza wciąż pozostaje jedną z najbezpieczniejszych form prowadzenia własnego biznesu i tę jej cechę należy chronić. Dlatego przekonujemy kolejne firmy do wzięcia na siebie obowiązków przyjętych w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk. Już dziś ta samoregulacja chroni ponad 20 tys. franczyzobiorców – przekonuje Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

McDonald's podpisał Kodeks Dobrych Praktyk

Jednym z sygnatariuszy Kodeksu jest McDonald’s – prekursor i lider franczyzy w Polsce i na świecie. Obecnie ponad 90% restauracji w Polsce prowadzonych jest przez ponad 80 franczyzobiorców, związanych z marką długoterminową umową. Marka daje franczyzobiorcom możliwość zyskownego wzrostu, niezależnie od zmian w otoczeniu biznesowym. Zapewniając stabilność, oferuje wsparcie w inwestycjach w innowacje, zarówno w nowe technologie, jak i zrównoważony rozwój.

Jesteśmy cenionym franczyzodawcą. Zawieramy umowy franczyzowe na 20 lat i mamy już w systemie przedstawicieli drugiego pokolenia franczyzobiorców. To pokazuje, że jesteśmy franczyzą atrakcyjną, niezależnie od zmieniających się okoliczności. Wierzymy, że franczyza jest tak silna jak sukces franczyzobiorców – mówi Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.

Kto może dołączyć do Kodeksu Dobrych Praktyk

Do Kodeksu Dobrych Praktyk mogą dobrowolnie dołączyć przedstawiciele franczyzodawców i organizacje branżowe. Patronami regulacji są Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Federacja Przedsiębiorców Polskich. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum