McDonald’s zawiera umowy franczyzowe na 20 lat. Sieć podpisała Kodeks Dobrych Praktyk

- Według danych Polskiej Organizacji Franczyzodawców w naszym kraju funkcjonuje około 1350 franczyzodawców i 87 tys. franczyzobiorców. Popularność tego modelu biznesowego wciąż rośnie, dlatego też branża stworzyła kodeks, który określa dobre praktyki współpracy oraz wspólne wartości i standardy.
- Sygnatariuszami i współtwórcami Kodeksu są wspólnie franczyzobiorcy i franczyzodawcy, w tym 40 marek franczyzowych, w tym McDonald’s Polska.
Czym jest Kodeks Dobrych Praktyk
W ramach wspólnej inicjatywy Polskiej Organizacji Franczyzodawców i przedstawicieli tego modelu biznesowego powstał Kodeks Dobrych Praktyk, czyli zbiór zasad stanowiących samoregulację branżową. Celem kodeksu jest określenie zasad i standardów, którymi kierują się obydwie strony modelu zarówno przed nawiązaniem współpracy, w jej trakcie, jak i po zakończeniu. Dokument szczegółowo określa, że relacje między podmiotami prowadzone są w ramach swobody działalności gospodarczej samodzielnych przedsiębiorców i oparte są na zaufaniu i dialogu.

Czytaj więcej
20-lecie znanej franczyzy w PolsceFranczyza wciąż pozostaje jedną z najbezpieczniejszych form prowadzenia własnego biznesu i tę jej cechę należy chronić. Dlatego przekonujemy kolejne firmy do wzięcia na siebie obowiązków przyjętych w ramach Kodeksu Dobrych Praktyk. Już dziś ta samoregulacja chroni ponad 20 tys. franczyzobiorców – przekonuje Arkadiusz Słodkowski, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
McDonald's podpisał Kodeks Dobrych Praktyk
Jednym z sygnatariuszy Kodeksu jest McDonald’s – prekursor i lider franczyzy w Polsce i na świecie. Obecnie ponad 90% restauracji w Polsce prowadzonych jest przez ponad 80 franczyzobiorców, związanych z marką długoterminową umową. Marka daje franczyzobiorcom możliwość zyskownego wzrostu, niezależnie od zmian w otoczeniu biznesowym. Zapewniając stabilność, oferuje wsparcie w inwestycjach w innowacje, zarówno w nowe technologie, jak i zrównoważony rozwój.

Czytaj więcej
McDonald’s z kolejnym lokalem na PodlasiuJesteśmy cenionym franczyzodawcą. Zawieramy umowy franczyzowe na 20 lat i mamy już w systemie przedstawicieli drugiego pokolenia franczyzobiorców. To pokazuje, że jesteśmy franczyzą atrakcyjną, niezależnie od zmieniających się okoliczności. Wierzymy, że franczyza jest tak silna jak sukces franczyzobiorców – mówi Anna Borys, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.
Kto może dołączyć do Kodeksu Dobrych Praktyk
Do Kodeksu Dobrych Praktyk mogą dobrowolnie dołączyć przedstawiciele franczyzodawców i organizacje branżowe. Patronami regulacji są Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców, Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców, Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Gospodarcza oraz Federacja Przedsiębiorców Polskich.