Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Media: Carrefour rozważa sprzedaż oddziałów, także w Polsce. Sieć zaprzecza

Według źródeł francuskiego magazynu „Capital” Grupa Carrefour rozważa sprzedaż oddziałów w Polsce, Argentynie i Chinach. Sieć zaprzecza – informuje Puls Biznesu.
Reklama

Na rodzimym francuskim rynku Carrefourowi wiedzie się coraz gorzej, więc musi się na nim skoncentrować i zamienić na gotówkę sieci w innych krajach. Takie, według źródeł francuskiego magazynu „Capital”, są plany zarządzającego siecią od czerwca Alexandre’a Bomparda.

- Carrefour wynajął trzy banki inwestycyjne, by przeanalizowały możliwość sprzedaży sklepów w Chinach, Argentynie i Polsce. Pierwsze dwie transakcje, w odróżnieniu od trzeciej, nie przyniosłyby wiele, ale przynajmniej ograniczyłyby straty — twierdzą źródła „Capital”. Przedstawiciele Carrefoura w czwartek zaprzeczyli tym doniesieniom.

Francuska sieć jest jednym z najsilniejszych graczy na polskim rynku handlowym. Ma obecnie prawie 900 sklepów i działa we wszystkich głównych formatach: ma hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe (działające w ramach franczyzy Carrefour Express), prowadzi także sklep internetowy. Poza marketami ma też nieruchomości — jest właścicielem 20 dużych centrów handlowych. Do tego dochodzi ponad 40 stacji paliw.

W ubiegłym roku Carrefour wygenerował w Polsce około 9 mld zł przychodów, co daje mu piąte miejsce wśród zagranicznych sieci spożywczych. 23 stycznia Alexandre Bompard ma przedstawić nową strategię Carrefoura i być może wtedy okaże się, jakie konkretnie plany w stosunku do polskiego oddziału ma francuska centrala.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum