Metro Group poprawia wskaźniki, choć Real i Metro cash&carry nadal notują spadki

Metro Group zamknęło rok obrachunkowy z dobrymi wynikami i wzmocniło dane bilansowe: EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 728 mln euro, co oznacza wzrost o 22 mln euro w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowana o zmiany portfela i różnice kursowe sprzedaż wzrosła o 0,9 proc .
- Poprawa sprzedaży i wskaźnika EBIT napawa nas optymizmem. Z redukcją długu netto o ponad 2 mld euro i dalszą poprawą płynności finansowej Metro Group istotnie wzmocniło swoja pozycję gospodarczą w 2013 r. - powiedział Olaf Koch, prezes Grupy. Zapowiedział również, że w 2014 r. Grupa będzie kontynować transformację.
Sprzedaż Metro cash&carry w okresie od stycznia do września 2013 spadła o 2,0 procent do 22,6 mld euro (w walucie lokalnej : - 0,5 proc.). Uwzględniając zbycie oddziały w Wielkiej Brytanii wyniki były na niemal idetycznym poziomie jak rok wcześniej. Udział sprzedaży marek własnych w sprzedaży ogółem wzrósła o 17,0 procent ( 16,9 proc. w 2012 r. ) W trzecim kwartale 2013 r. Metro Cash & Carry odnotowano znaczącą poprawę trendu sprzedaży w większości krajów, w których sieć prowadzi działalność, a firma zwiększyła udziały rynkowe.
Jeśli chodzi o sieć Real, zbycie działalności w Rosji, Rumunii i na Ukrainie maiją duży wpływ sprzedaży w roku obrotowym 2013. Wielkość sprzedaży znacznie spadła o 8,2 procent do 7,3 mld euro (w walucie lokalnej: -7,9 proc.) Sprzedaż Like-for-like spadła o 2,1 proc. W Niemczech udział produktów własnych marek w sprzedaży ogółem wzrósł z 16,0 procent do 16,4 procent. EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł z minus 4 mln euro do minus 1 mln euro.