Metro przygotowuje plan podziału na dwie niezależne grupy handlowe

Obie grupy mają być notowane w sposób niezależny na giełdach, z własnym zarządem oraz radami nadzorczymi. Pierwsza grupa ma koncentrować następujące marki: Metro, Makro oraz Real. Druga natomiast skoncentruje Media-Saturn oraz wszystkie ich marki zależne. Na czele grupy ogólnohandlowej stanie Olaf Koch, natomiast sektor elektroniczny przejmie Pieter Haas, członek zarządu Metro Group i prezes Media-Saturn.
Podział ma na celu uproszczenie i przyspieszenie procesu podejmowania decyzji, a także zwiększenia efektywności zarządzania. - To logiczny krok w kierunku transformacji naszej firmy w kierunku szybszego rozwoju i koncentracji na kliencie - powiedział CEO Metro Group, Olaf Koch.
Koniec podziału zaplanowano na połowę 2017 roku. W tym momencie trwają dokładne analizy procesu oraz przygotowywane są scenariusze rozdziału.
Więcej na propertynews.pl