Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Metro przygotowuje plan podziału na dwie niezależne grupy handlowe

Metro Group przygotowuje plan, zgodnie z którym dojdzie do podziału. Wstępne zarysy procesu wskazują na stworzenie dwóch niezależnych grup: specjalizującej się w sektorze ogólnohandlowym i spożywczym oraz elektroniki użytkowej.
Reklama

Obie grupy mają być notowane w sposób niezależny na giełdach, z własnym zarządem oraz radami nadzorczymi. Pierwsza grupa ma koncentrować następujące marki: Metro, Makro oraz Real. Druga natomiast skoncentruje Media-Saturn oraz wszystkie ich marki zależne. Na czele grupy ogólnohandlowej stanie Olaf Koch, natomiast sektor elektroniczny przejmie Pieter Haas, członek zarządu Metro Group i prezes Media-Saturn.

Podział ma na celu uproszczenie i przyspieszenie procesu podejmowania decyzji, a także zwiększenia efektywności zarządzania. - To logiczny krok w kierunku transformacji naszej firmy w kierunku szybszego rozwoju i koncentracji na kliencie - powiedział CEO Metro Group, Olaf Koch.

Koniec podziału zaplanowano na połowę 2017 roku. W tym momencie trwają dokładne analizy procesu oraz przygotowywane są scenariusze rozdziału.

Więcej na propertynews.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum