Mex Polska pod presją wzrostu wynagrodzeń. Tnie prognozy wyników
Mex Polska, właściciel sieci restauracji The Mexican, lokali Pijalnia Wódki i Piwa oraz naleśnikarni PanKejk, musiał obniżyć prognozy wyników finansowych na kolejne 3 lata. Przyczyną były podwyżki dla pracowników.
- Bezpośrednią przyczyną korekty wyników była trudna do przewidzenia i oszacowania skala przyrostu kosztów pracowniczych, jakie zanotowały spółki grupy w pierwszym półroczu i ich wpływu na wynik roczny grupy – informuje spółka.
- Zarówno zmiana przepisów wprowadzona przez rząd obligujących przedsiębiorców do podwyższenia najniższych wynagrodzeń(wynagrodzenia pracowników gastronomii są jednymi z najniższych na rynku pracy), jak i silna presja pracowników na wzrost wynagrodzeń, spowodowały znaczący wzrost wspomnianych kosztów pracy i tym samym spadek wyników spółek grupy w pierwszym półroczu bieżącego roku, co przełoży się na wyniki całego roku 2017 – czytamy w komunikacie Mex Polska.
Przeczytaj także:
Obecnie spółka prognozuje, iż przychody ze sprzedaży w całym roku 2017 wyniosą 64,8 mln zł, a zysk netto 3,7 mln zł. Poprzednia prognoza mówiła o 72,9 mln zł przychodów i 5,7 mln zł zysku.
Jak podała firma, w wynikach grupy za pierwsze półrocze 2017 roku udział wynagrodzeń w przychodach wyniósł ponad 32 proc., a rok wcześniej był on na poziomie 27 proc.
Przeczytaj także:
Mex Polska podał szacunkowe wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku. Wynika z nich, że szacowny przychód netto ze sprzedaży grupy w wysokości 30,8 mln zł. jest wyższy aniżeli uzyskany w analogicznym okresie ubiegłego, który wyniósł 27,5 mln zł i był zbliżony do założonego wcześniej w budżecie. Szacowany zysk netto grupy w wysokości 1,2 mln zł jest niższy aniżeli uzyskany w analogicznym okresie ubiegłego, który wyniósł 1,8 mln zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 19:32 Anita Ryng pokieruje komunikacją IKEA Retail
- 19:28 InPost rusza z paczkomatami na podbój Europy. Czy zagrozi mu konkurencja?
- 19:14 Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
- 17:39 Pointpack planuje rozwój za granicą i nowe projekty w Polsce
- 17:32 Food trucki i automaty vendingowe pojawią się na odcinkach autostrady A4 i...
- 17:30 Komisja ds. petycji skieruje dezyderat ws. sprzedaży żywych ryb
- 17:25 Lidl sprzedaje artykuły z granulatu pozyskanego od PreZero
- 16:37 Allegro ma dostawcę swoich automatów paczkowych
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
29,40
-
Śr
22,35
-
Min
14,79
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.