Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mimo trudnej sytuacji Tesco nadal wybiera strategię wojny cenowej

Nowy prezes Tesco, Dave Lewis, zapowiada wielki plan naprawczy, którego głównym punktem jest cięcie wydatków brytyjskiej sieci handlowej o 1,5 mld dolarów - informuje gazeta.pl.
Reklama
Od pewnego czasu Tesco boryka się problemami, które dotykają niemal wszystkich sieci hipermarketów w Europie - notowane są spadki sprzedaży, klienci wybierają tańsze dyskonty. W Wielkiej Brytani na głównych konkurentów Tesco wyrosły niemieckie sieci dyskontów - Lidl oraz Aldi.

Dla ratowania trudnej sytuacji Dave Lewis gotowy jest na drastyczne kroki. Roczne cięcia wydatków w Tesco mają wynieść 230 mln funtów. Pierwszym ważnym krokiem podyktowanym nowym planem oszczędnościowym jest wstrzymanie wypłaty dywident. 

Brytyjska sieć handlowa rewiduje także plany inwestycyjne. Prezes Lewis zapowiedział wstrzymanie budowy ok. 50 nowych sklepów. Planowana jest również sprzedaż spółki Dunnhumby - firmy analitycznej obsługującej program lojalnościowy Clubcard dla klientów w całej Europie.

Zmiany zapoczątkowane przez nowego prezesa odczują także pracownicy sieci - największą zmianą będzie zamknięcie firmowego funduszu dla nowych pracowników. Tylko w Wielkiej Brytanii obejmuje on 350 tys. osób. Deficyt funduszu sięga kwoty 3,4 mld funtów.

Gazeta.pl podkreśla, że mimo trudnej sytuacji Tesco nadal wybiera strategię wojny cenowej. W Wielkiej Brytani planowana jest kolejna obniżka cen 380 podstawowych produktów średnio o 25 proc. Krok ten ma umożliwić skutezniejszą konkurencję z tańszymi sieciami.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.