Mintel: Europejczycy pokochali piwa rzemieślnicze

Według Mintel Global New Products Database (GNPD), w 2013 r. Ameryka Północna, a szczególnie Stany Zjednoczone, zdominowała światowy przemysł piw rzemieślniczych, odpowiadając za 52 proc. wszystkich wprowadzanych na rynek piwnych produktów tego typu, w porównaniu do zaledwie 29 proc. w Europie. Od tego czasu historia się odwróciła. W 2017 r. 54 proc. premier pochodziło z Europy, a tylko 19 proc. z Ameryki Północnej.
Od 2013 roku na europejskim rynku piwa rzemieślniczego odnotowano ogromny wzrost, a liczba nowych produktów tzw. piw kraftowych zwiększyła się ponad dwukrotnie, osiągając wzrost o 178 proc. Podczas gdy Stany Zjednoczone są nadal najbardziej innowacyjnym rynkiem na świecie, a 17 proc. wszystkich światowych premier piw rzemieślniczych powstało w tym kraju w 2017 r. Natomiast sześć z dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków znajduje się w Europie.
- W ciągu ostatnich kilku lat zainteresowanie piwem rzemieślniczym przenosiło się z USA do Wielkiej Brytanii, a teraz do Europy kontynentalnej. Nasze badania sugerują, że Europejczycy akceptują piwo rzemieślnicze, ponieważ poszukują nowych, bardziej ekscytujących ofert w porównaniu do ich zwykłych wariantów piw. Szczególnie dotyczy to takich rynków jak Niemcy, gdzie browary i style piwne pozostają niezmienione od wieków. Podczas gdy rynki takie jak Niemcy, Belgia i Czechy są nadal zdominowane przez własne style, konsumenci zainteresowani piwami rzemieślniczymi tez tam są, co daje ogromne możliwości dla producentów – mówi Jonny Forsyth, Associate Director, Mintel Food & Drink.
Przeczytaj także:
Z badania wynika, że osoby powyżej 18 roku życia, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy sięgnęły po piwo, są zainteresowane wypróbowaniem różnych rodzajów piwa rzemieślniczego, takich jak Indian Pale Ales lub inne, które zdobyły już miejsce na bardziej dojrzałym brytyjskim rynku piwa rzemieślniczego. W Polsce odpowiedziało tak 64 proc. osób, we Francji 63 proc., we Włoszech 61 proc. i w Niemczech 50 proc.
Europejczycy są również gotowi wydać więcej na piwo rzemieślnicze. Około połowa konsumentów piwa we Włoszech (52 proc.), Francji (51 proc.), Niemczech (46 proc.) i Wielkiej Brytanii (45 proc.) przyznaje, że piwo rzemieślnicze "warte jest dodatkowych pieniędzy".
Przeczytaj także:
Jednak badania Mintel pokazują, że europejscy konsumenci nie przejmują się zbytnio różnicą między piwem "prawdziwego rzemiosła" (tj. wyprodukowanym przez mały, niezależny browar) a marką "rzemieślniczą", posiadaną przez dużych globalnych producentów. Prawie połowa hiszpańskich konsumentów piwa (45 proc.) twierdzi, że nie jest jasne, co czyni piwo „rzemieślniczym”, a mniej niż jedna piąta (17 proc.) niemieckich konsumentów piwa twierdzi, że wpłynęłoby to na ich decyzję o zakupie, gdyby marka rzemieślnicza była własnością dużej firmy. To wyzwanie dla prawdziwych producentów piw rzemieślniczych. Powodem do optymizmu może być fakt, że ponad dwa na pięć (44 proc.) konsumentów piwa w Wielkiej Brytanii chciałoby zobaczyć system certyfikacji piwa rzemieślniczego.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 17:12 KiK w 2020 otworzył 56 sklepów i ma podobne plany na ten rok
- Sb 14:50 Kaufland Polska: Udało się nam ograniczyć zużycie plastiku o prawie 1400 ton...
- Sb 13:11 Rzecznik MŚP przeciwny dokręcaniu mandatowej śruby przedsiębiorcom
- Sb 11:26 Krzysztof Nowicki nowym wiceprezesem Grupy Lotos
- Sb 10:24 Kraska o obostrzeniach od 1 lutego: jakieś poluzowania wystąpią
- Sb 10:16 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 09:37 Nawet 20 tys. lokali gastronomicznych wznowiło działalność po 18 stycznia
- Pt 19:23 MRPiT: Grudniowa sprzedaż silniejsza niż rok wcześniej
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 5 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ochota (Stara Ochota), Baśniowa, 32.72 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Fort Bema), Osmańczyka, 38.10 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Bemowo (Górce), Zaborowska, 38.54 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Wola (Koło), Aleja Prymasa Tysiąclecia, 49.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.