PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Mintel: Firmy z branży żywności i gastronomii muszą przyjąć postawę aktywistów

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2020 09:36

Mintel: Firmy z branży żywności i gastronomii muszą przyjąć postawę aktywistów Konsumenci będą oczekiwać od firm inicjatywy we wdrażaniu zmian w ważnych kwestiach społecznych; fot. shutterstock

Raport firmy Mintel Trendy na Globalnym Rynku Żywności i Napojów 2030 pokazuje główne możliwości rozwoju światowej branży żywności, napojów i usług gastronomicznych, które wyznaczą kierunki działań na tym obszarze przez najbliższe 10 lat - informuje w swoim raporcie Mintel.

- W roku 2030, podobnie jak dziś, konsumenci będą oczekiwać od żywności, napojów i usług gastronomicznych satysfakcjonującego smaku i przystępnej ceny. Dlatego nasze przewidywania opierają się na założeniu, że dwie rzeczy pozostaną niezmienne: ludzie zawsze będą poszukiwać przyjemności w jedzeniu, a cena będzie zawsze kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie. Prognozy zostały oparte na dyskusjach przeprowadzonych w ramach globalnej sieci analityków firmy Mintel. Analitycy wzięli pod lupę różne kategorie i branże, uważnie badając potencjalne zmiany, jakie będą zachodzić w świecie, naszym życiu i diecie przez najbliższe 10 lat – informuje firma w raporcie.

Z badania Mintel wynika, że konsumenci będą oczekiwać od firm inicjatywy we wdrażaniu zmian w ważnych kwestiach społecznych. Aby spełnić oczekiwania konsumentów, firmy z branży żywności, napojów i gastronomii muszą przyjąć postawę aktywistów i pokazać, że ich działania przynoszą wyniki. Konsumenci będą zachowywać się i kupować coraz bardziej świadomie. Będą odczuwać dumę z podejmowanych przez siebie wysiłków i wybierać firmy, które dadzą im poczucie używania opakowań i cennych zasobów w sposób bardziej rozważny.

Jak informuje Mintel w raporcie świadome nawyki konsumpcyjne zainspirują więcej osób do uwzględniania w swojej diecie kwestii środowiskowych i etycznych. Rośliny będą stanowić coraz ważniejszą pozycję w diecie konsumentów, dla których dobro planety będzie równie ważne, jak własne zdrowie. Żywność pochodzenia zwierzęcego będzie spożywana okazjonalnie, przy czym priorytet będą miały etycznie pozyskiwane produkty mleczarskie i białko zwierzęce.

- Konsumenci potrzebują przywództwa i żądają widocznych zmian w kwestiach dotyczących środowiska, etycznych praktyk biznesowych, zdrowia publicznego i innych istotnych spraw. W 2025 r. dobro ludzi i planety stanie się dla marek ważniejsze od zysków. W ciągu najbliższych 10 lat konsumenci będą coraz częściej nagradzać lojalnością firmy, którym nie jest wszystko jedno. Konsumenci chcą wiedzieć, jaką rolę odgrywają w świecie firmy – czytamy w raporcie.

Firmy z branży żywności, napojów i gastronomii będą coraz częściej współpracować lub łączyć siły z organizacjami dobroczynnymi i rządami, pomagając w rozwiązywaniu istotnych kwestii. Na przykład Nestlé, Arla Foods i Unilever znalazły się wśród 22 firm, które podjęły zobowiązanie w sprawie zrównoważonej produkcji wyrobów mleczarskich (Sustainable Dairy Partnership) w celu zapewnienia lepszych warunków zwierzętom hodowlanym, poprawy warunków pracy i ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6595
Ilość aktualnych ofert: 427303

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    3,99

  • Śr

    3,63

  • Min

    3,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.