PARTNER PORTALU

Mintel: Kawy mrożone i RTD coraz częściej są traktowane jako alternatywa słodkich napojów

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2018 11:30

Mintel: Kawy mrożone i RTD coraz częściej są traktowane jako alternatywa słodkich napojów Fot. Shutterstock.com

Rynek kaw mrożonych i chłodzonych oraz gotowych do picia (RTD) przyspiesza tempo rozwoju, a produkty te cieszą się powodzeniem szczególnie wśród młodego pokolenia. W 2017 roku co piąty nowy produkt na rynku kaw (19 proc.) należał właśnie do kategorii kaw mrożonych i RTD – wynika z najnowszych badań Mintel Global New Products Database (GNPD).

W 2015 roku 16 proc. wprowadzanych nowości kawowych należało do kategorii kaw mrożonych i RTD.

Mintel podkreśla silny potencjał wzrostu tej kategorii wśród młodszego pokolenia. Dwie trzecie (66%) brytyjskich konsumentów pijących kawę w wieku 18-24 lat uważa, że ​​schłodzona kawa jest dobrą alternatywą dla słodkich napojów. W kategorii wiekowej 45+ odsetek ten wynosi 26%.

- To odzwierciedla trend, który widzimy w Ameryce, gdzie młodsi konsumenci, którzy mają mniej zakorzeniony rytuał picia gorącej kawy, napędzają wzrost kaw RTD. Około 68% Amerykanów w wieku 18-34 lat spożywa obecnie kawy RTD, natomiast wśród konsumentów starszych jest to 43% – czytamy w raporcie Mintela.

Pod względem innowacji w kategorii kaw RTD przoduje Japonia, w której wprowadzono 18% wszystkich nowości kaw RTD w 2017 roku. W Stanach Zjednoczonych było to 13%, w tym kraju chłodzona kawa rosła w tempie co najmniej 10% rocznie w latach 2013-17. Kawa RTD również nabiera rozpędu w Chinach - Mintel prognozuje roczny wzrost kategorii w tym kraju o około 20% w ciągu następnych pięciu lat.

Pomimo szybkiego tempa wzrostu RTD w innych częściach świata, Europejczycy pozostają odporni na uroki mrożonej kawy. W krajach "coffee-purist", takich jak Francja i Włochy, wzrosty wynoszą odpowiednio 3% i 4%.

Stany Zjednoczone są nadal największym na świecie rynkiem pod względem ilości sprzedawanej kawy. W ubiegłym roku amerykańscy konsumenci kupili 607 000 ton kawy, na kolejnym miejscu znalazła się Brazylia (425 000 ton), a następnie Niemcy (424 000 ton), Japonia (304 000 ton) i Indonezja (268 000 ton). W Wielkiej Brytanii sprzedaż kawy wyniosła 63 000 ton, podczas gdy w Chinach osiągnęła 53 000 ton.

Podczas gdy USA przodują w sprzedaży wolumenowej, kraje północnoeuropejskie cieszą się bardzo wysokim wskaźnikiem konsumpcji kawy - szczególnie w Finlandii, gdzie konsumenci w 2017 roku wypili 7,91 kg kawy na osobę i w Norwegii, gdzie konsumowali 6,62 kg.

Mintel zwraca także uwagę, iż rynek kaw podąża za ogólnoświatowym trendem zamiłowania konsumentów do wszystkiego, co naturalne. W 2017 roku 10 proc. nowości w segmencie kaw było produktami organicznymi, co oznacza wzrost z 8 proc. w 2016 roku. Wzrostowi przewodziły Stany Zjednoczone, gdzie aż 22 proc. wszystkich nowości wprowadzonych w 2017 roku należało do kategorii „organiczny” (w 2016 roku było to 15 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Tomasz57 2018-06-19 10:23:38

    Najlepsza kawa to bezsprzecznie świeżo palona, ziarnista, pełna aromatu, chyba każdy się ze mną zgodzi? Jeśli tak, to polecam odwiedzić palarnię, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.

  • jurnal 2018-06-03 22:29:52

    najlepsza mrożona jest to espresso na lodzie ze sprite delonghi.com/pl-pl/produkty/kawa/ekspresy-do-kawy#

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9508
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    15,69

  • Śr

    7,81

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.