PARTNER PORTALU

Mintel: Konsumenci ograniczają spożycie cukru

www.portalspozywczy.pl 25 maja 2021 09:11

Mintel: Konsumenci ograniczają spożycie cukru Oświadczenia „bez dodatku cukru" pojawiają się na etykietach produktów w Europie coraz częściej, fot. Shutterstock

Błonnik i stewia nowej generacji zrewolucjonizują kwestię ilości cukru w produktach spożywczych - przewiduje Mintel.

Oświadczenia „bez dodatku cukru" pojawiają się na etykietach produktów w Europie coraz częściej. Liderem jest tutaj Wielka Brytania, która odpowiadała za 15% udział we wszystkich nowościach spożywczych tego typu wprowadzonych w Europie w ciągu ostatnich pięciu lat ; tuż zaraz uplasowały się Niemcy (13%) i Francja (10%). W Polsce odsetek nowych produktów opisywanych jako „bez dodatku cukru" wzrósł w okresie od maja 2016 r. do kwietnia 2021 r. z 2% do 8%, biorąc pod uwagę wszystkie nowości spożywcze na tym rynku.

Z najnowszego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez firmę Mintel wynika, że niemal trzech na pięciu konsumentów we Francji i Niemczech (59%) próbuje ograniczać ilość spożywanego cukru, przy czym wśród respondentów w Polsce odsetek ten wynosi 65%, a w Hiszpanii 67%. Z drugiej strony ponad połowa konsumentów niemieckich (54%) i francuskich (53%) decyduje się na jedzenie mniejszych ilości produktów przyjemnościowych zamiast wybierać ich wersje light. Dotyczy to w szczególności napojów gazowanych: 38% konsumentów w Polsce i 37% konsumentów w Niemczech uważa, że „zdrowsze" napoje gazowane nie są „przysmakiem".

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    0,99

  • Śr

    0,89

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.