Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Mintel: Moda na superfoods przybiera na sile

- Moda na superfoods (super żywność) przybiera na sile wraz z rosnącą świadomością konsumentów i potrzebą związaną z poszukiwaniem ponadprzeciętnych wartości odżywczych, a także otwartością na nowe doświadczenia smakowe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.
Reklama

Badania firmy Mintel wskazują, że zdecydowana większość Polaków, tj. sześciu na dziesięciu respondentów deklaruje, że poszukuje owoców i warzyw o właściwościach typu ‘superfoods’, takich jak jagody açaí czy szpinak. Patrząc na działalność innowacyjną, coraz więcej marek wykorzystuje składniki ‘superfoods’ i wokół nich, a także ich atrybutów prozdrowotnych budują swoją komunikację.

- Analizując okres ostatnich dwóch lat do grudnia 2017 roku, Niemcy były wiodącym krajem, jeżeli chodzi o europejskie innowacje typu ‘superfoods’, np. z wykorzystaniem amarantusa, awokado, chia, goji czy jarmużu. W tym okresie, spośród wszystkich europejskich nowych wdrożeń z określeniami ‘superfood’, ‘superfruit’, ‘supergrain’, ‘supergreen’ lub ‘superseed’, aż 29% pochodziło właśnie z rynku niemieckiego. Polska natomiast odpowiadała za ponad 5% udział. Przykładami nowości z polskiego rynku, które w swojej nazwie lub opisie wykorzystują ‘superfoods’ są między innymi przekąski Enjoy Pure Cubes Superfood Snacks od firmy Purella Food, batony Ewy Chodakowskiej Be Raw! Superfood Bar, owsianki Fit Mania Superfruits (Mokate) oraz Sonko Wafle Superfoods (Sonko) - wylicza Honorata Jarocka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum