Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mintel: Na eko fali rosną kosmetyki w kostkach

W kategorii kosmetyków i produktów do pielęgnacji stałe formaty i kostki myjące to żadna nowość, jednak zainteresowanie dbaniem o środowisko dało impuls do rozwoju nowych produktów i zwiększyło zainteresowanie konsumentów tym formatem - wynika z analizy firmy Mintel.
Reklama
  • Zmiany klimatu i pandemia COVID-19 utwierdziły konsumentów w przekonaniu, że swoim zachowaniem mają realny wpływ na planetę, motywując ich do refleksji nad produktami i usługami, z których korzystają.
  • Dla pewnej grupy ekoświadomych konsumentów produkty w postaci stałej są atrakcyjnym wyborem dzięki ograniczeniu ilości materiałów opakowaniowych i mniejszemu zużyciu wody podczas produkcji, jednak istotne jest, aby marki kosmetyczne utrzymywały wysokie zaangażowanie w działania na rzecz zrównoważonej produkcji.

 

Zrównoważone zalety stałych formatów w kategorii BPC

Marka sklepów detalicznych Boots z Wielkiej Brytanii wypuściła na rynek kostkę mydła opracowaną we współpracy z BBC Earth, wykorzystując popularność produkcji dokumentalnych tego kanału wśród konsumentów – i w ten sposób nadając swojej inicjatywie stempel wiarygodności. Z kolei produkty marki Unbottled we Francji i B.O.B Bars Over Bottles w Brazylii to najnowsze przykłady tego, jak stosunkowo nowi gracze na rynku mogą włączyć proekologiczny przekaz w branding marki, aby wyróżnić się na rynku formatów stałych.

Rynek jest gotowy na więcej kreatywnych innowacji, które będą potrafiły pożenić wygodę formatów płynnych z ekologicznością formatów stałych bez użycia plastiku, jednocześnie podkreślając ekonomiczność takiego rozwiązania. SOAPBOTTLE ilustruje to podejście dzięki prototypowemu „pojemnikowi” z wydrążonej kostki mydła napełnionej płynem do mycia. Po opróżnieniu pojemnik można nadal stosować jak tradycyjną kostkę mydła.

soapbottle.jpg
soapbottle.jpg

Obawy dotyczące higieny

Badania konsumenckie przeprowadzone przez firmę Mintel pokazują, że higieniczność rozwiązania jest głównym czynnikiem wywołującym opór wobec formatów stałych – w USA niemal połowa użytkowników mydeł i produktów do kąpieli i pod prysznic uważa, że mydło w kostce jest mniej higieniczne od mydła w płynie dozowanego z butelki. Marki próbują więc na różne sposoby rozwiać obawy konsumentów odwołując się do trendów w sektorze beauty. Dostępna na całym świecie kostka myjąca Gallinée Cleansing Bar została opracowana na bazie prebiotyków i kwasu mlekowego, przez co odżywia skórę i chroni dobrą florę bakteryjną, jednocześnie umożliwiając pozbycie się bakterii patogennych. Marka wykorzystała więc trend zainteresowania mikrobiomem, aby pokonać obawy dotyczące ewentualnego zanieczyszczenia skóry.

Ekologia także w produktach jednorazowego użytku

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.