Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mintel: Na eko fali rosną kosmetyki w kostkach

W kategorii kosmetyków i produktów do pielęgnacji stałe formaty i kostki myjące to żadna nowość, jednak zainteresowanie dbaniem o środowisko dało impuls do rozwoju nowych produktów i zwiększyło zainteresowanie konsumentów tym formatem - wynika z analizy firmy Mintel.
Reklama

Marki z branży kosmetyków i środków do pielęgnacji wnoszą również wymiar ekologii do produktów jednorazowego użytku, które są często postrzegane jako bardziej higieniczne, zmieniając percepcję „jednorazowości” z negatywnej (ze względu na jednorazowe opakowanie plastikowe) na pozytywną (ograniczanie odpadów dzięki jednorazowym stałym formatom). W tej dziedzinie inspiracji może dostarczyć np. pasta do mycia zębów w tabletkach marki Hello, szampon w tabletkach Mirage aktywowany w kontakcie z wodą czy chusteczka Plus Body Wash Sheet do mycia ciała, która rozpuszcza się w wodzie, a jej opakowanie to w 100% rozpuszczalna saszetka.

Nowa baza konsumentów

Formaty stałe nadal zachowują „tradycyjny” wizerunek na wielu rynkach, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej, jednak obecność w mainstreamie daje markom szansę na zwrócenie się do konsumentów już zaznajomionych z formatem i zaoferowanie nowych możliwości związanych ze zwyczajami pielęgnacyjnymi.

Dlatego nowe produkty w stałych formatach, które od niedawna pojawiają się na rynku, coraz częściej decydują się na odejście od tradycyjnej kategorii mydła. W kategorii środków do mycia i pielęgnacji włosów szampony i odżywki w kostce nie są już niczym nowym, ale teraz obserwujemy jaskółki zmian w segmencie produktów do stylizacji, pielęgnacji i koloryzacji włosów. Przykładowo, w Ameryce Północnej marka Superzero wypuściła serum do włosów Frizz Fighter w postaci kostki, natomiast brytyjska marka Bleach London oferuje kostkę Rosé Shampoo Bar, która pozwala dodać nieco koloru do włosów blond.

Kwestionowanie tradycyjnej percepcji formatów stałych jest również widoczne we wzornictwie opakowania i nowych elementach sensorycznych. Niemiecki startup Duschbrocken chce zwiększyć wartość formatów stałych dzięki kreatywnemu zastosowaniu kolorów i kształtów. Kostki do mycia włosów i ciała tej marki mają charakterystyczny kanciasty kształt i są dostępne w kolorze białym, żółtym i niebieskim. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.