Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Mintel: Nabiał coraz częściej zamiennikiem mięsa

Wzrost liczby wegetarian i tzw. fleksitarian - osób, które jedzą dania wegetariańskie okazjonalnie i ograniczają spożycie mięsa ze względów związanych ze zdrowiem, dobrostanem zwierząt lub ochroną środowiska naturalnego - oznacza konkretne możliwości dla producentów serów we Fancji. Ta kategoria nabiału staje się bowiem popularnym zamiennikiem mięsa - wynika z badań firmy Mintel.
Reklama

Mięso bywa zastępowane serem przez ponad jedną piątą Francuzów (a w grupie konsumentów między 25. a 34. rokiem życia robi tak co czwarta osoba). To wspaniała wiadomość dla producentów, ponieważ wysoki poziom dojrzałości francuskiego rynku serów ogranicza zakres inwencji i pozostawia niewiele miejsca na czerpanie korzyści z nowych okazji do jedzenia tego rodzaju produktów, zwłaszcza jeżeli chodzi o przekaz kierowany do młodszych pokoleń.

We Francji ser jest powszechnym składnikiem codziennego menu, ale jeżeli spojrzeć na to od strony demograficznej, okazuje się, że młodsi konsumenci jadają ser rzadziej niż starsi.

Są za to bardziej skłonni do sięgania po żywność wegetariańską, co stwarza dla producentów serów zupełnie nowe możliwości. Choć liczba wegetarian we Francji jest względnie mała, coraz więcej konsumentów interesuje się jarską żywnością: troje na dziesięcioro konsumentów między 25. a 34. rokiem życia deklaruje, że w 2016 r. włączało do swojej diety więcej produktów wegetariańskich (np. burgery sojowe, wegetariańskie kiełbaski itp.) niż rok wcześniej. Producenci serów powinni więc przyjrzeć się możliwościom strategicznym związanym z wprowadzeniem kolejnych serowych zamienników mięsa przyciągających uwagę młodszych konsumentów.

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.