Mintel: Pięć trendów w segmencie marek własnych

Marka własna staje się coraz bardziej istotnym elementem krajobrazu w przestrzeni żywności i napojów. Zmienia się jej wizerunek, a także atrakcyjność pod kątem innowacyjności. Analitycy firmy Mintel zidentyfikowali pięć trendów, które wskazują na zmiany, jakie nastąpiły i następują w segmencie marek własnych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.
- Są to Premium for the Masses (Premium dla Wszystkich), Tell Me Your Story (Opowiedz mi Swoją Historię), Exploring New Niches (Eksplorując Nowe Nisze), Outside-The-Box (Poza Schematem) oraz Moral Brands (Etyczne Marki) - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.
Oto pięć trendów zidentyfikowanych przez analityków firmy Mintel:
Przeczytaj także:
1. Premium dla Wszystkich
Trend Premium dla Wszystkich dotyczy zmian zarówno na półce sklepowej, jak i w świadomości konsumenta w odniesieniu do postrzeganej wartości dodanej. Oferta produktów spożywczych pod marką własną ulega ciągłym ulepszeniom, zaś wielu konsumentów coraz częściej poszukuje atrybutów pozacenowych. Pozycjonowanie premium zyskuje na znaczeniu, lecz kryterium niskiej ceny nadal jest bardzo istotne dla sporego grona odbiorców, wskazując na pewną polaryzację potrzeb. Na przykład, niemal czterech na dziesięciu (35%) respondentów w Polsce deklaruje, że w ostatnim okresie dokonali zakupu marki własnej z segmentu premium. Podobny odsetek ( 41%) mówi jednak o tym, że nie warto płacić więcej za marki własne premium.
Przeczytaj także:
2. Opowiedz mi Swoją Historię
Kolejny z trendów – Opowiedz mi Swoją Historię – wskazuje na rosnące zainteresowanie sieci handlowych dotarciem do konsumentów dociekliwych – tych, którzy o produktach i inspiracjach za nimi stojącymi chcą wiedzieć więcej. W odpowiedzi marki własne częściej wykorzystują w swojej komunikacji nawiązania do pochodzenia produktu i jego składników, ze szczególnym naciskiem na krajowe/lokalne korzenie. Niemal siedmiu na dziesięciu (68%) Polaków stwierdza, że łatwiej zaufać danemu produktowi pod marką własną, gdy na opakowaniu znajdują się informacje mówiące o tym, gdzie i/lub jak został on wyprodukowany.
3. Eksplorując Nowe Nisze
Eksplorując Nowe Nisze to postępujący wzrost w odniesieniu do pokrycia kategorii produktowych pod marką własną. Pojawiają się one w wielu nowych segmentach, poza tym podstawowymi, uznanymi za niezbędne w kuchni. Adresowane są one coraz częściej do młodych konsumentów i wyróżniają się na półce sklepowej wysokim poziomem innowacyjności. Często są one kreatorami nowych kategorii czy rozwiązań produktowych. Przykładem może być linia Wicked Kitchen wprowadzona przez sieć Tesco w Wielkiej Brytanii, która obejmuje wegańskie dania gotowe, pizzę, kanapki oraz sałatki.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- NASTĘPNA »
-
MK 2018-07-28 11:38:53
Ja od pewnego czasu używam produktów MK i obserwuję jej rozwój. Każdy produkt, który kupię jest wyjątkowo dobry właśnie o jakości PREMIUM i w dolnym przedziale cenowym. Po przeczytaniu tego artykułu już zrozumiałem dlaczego je kupuję.
- 19:51 Radni Strasburga chcą określać szczury i pluskwy mianem „współbiesiadników”
- 19:44 Kubuś w wersji Immuno
- 18:01 AI zbadała ruch pieszych w Warszawie - pustki w galeriach, wierni w kościołach
- 16:29 Müller: Polska z funduszy unijnych otrzyma 770 mld zł
- 15:05 Specjał z nowym oddziałem w Wągrowcu
- 15:01 Firmy Unilever i Alibaba opracowały maszynę do sortowania plastiku opartą na AI
- 14:59 Od oszczędności po mądre zarządzanie budynkiem. Co oferują zielone magazyny
- 14:55 Zielone budownictwo w sektorze nieruchomości przemysłowych nabiera znaczenia
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Magazyn, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 123.00 m², wynajmę magazyn
- Lokal użytkowy, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 33.53 m², wynajmę lokal użytkowy
- Magazyn, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 316.14 m², wynajmę magazyn
- Mieszkanie, Warszawa, Ul. Lubaszki, 40.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.