PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Mintel: Po pandemii marki i firmy powinny wypracować modele sprzedaży przyjazne seniorom

Autor: Mintel 3 kwietnia 2020 13:20

Mintel: Po pandemii marki i firmy powinny wypracować modele sprzedaży przyjazne seniorom Pandemia pokazała, że warto tworzyć innowacje także dla seniorów, fot. Shutterstock

Pandemia związana z COVID-19 uderzyła mocno i wielowymiarowo w działalność rynkową w Chinach. Obawa przed wirusem sprawiła, że konsumenci zaczęli przywiązywać ogromną wagę do higieny i konieczności zwiększenia odporności organizmu. Z tego względu podczas zakupów konsumenci koncentrują się na niezbędnych produktach, takich jak świeże artykuły spożywcze. Dodatkowo, ograniczenia związane z wychodzeniem z domu spowodowały, że konsumenci przenieśli swoje potrzeby zakupowe do internetu.

Restrykcje dotyczące przemieszczania się uderzyły bezpośrednio w branżę transportu i turystyki (w tym hotele, kurorty i atrakcje turystyczne). Spadek liczby podróżnych miał również wpływ na handel detaliczny i branżę gastronomiczną. Jednocześnie ograniczenia logistyczne związane z zaopatrzeniem i przemieszczaniem się spowodowały opóźnienia w dostawach zamówień online i braki w zaopatrzeniu oraz wydłużyły czas potrzebny na uzupełnienie zapasów.

Przed wybuchem zagrożenia prawie jedna trzecia starszych mieszkańców Chin deklarowała, że korzysta z mediów społecznościowych do kontaktów z rodziną i znajomymi. Jak wynika z raportu firmy Mintel na temat zwyczajów jedzeniowych chińskich konsumentów w wieku powyżej 55 lat, grupa ta wykorzystywała aplikację WeChat Moments do czerpania informacji o zdrowej żywności. Jednak zainteresowanie używaniem mediów społecznościowych do kontaktu z innymi osobami oraz do uczenia się nowych rzeczy nie przekłada się na zakupy online. Dla seniorów barierą przed zakupami w tej formie jest zbyt skomplikowany interfejs. Gdyby firmy i marki skupiły się tworzeniu przyjaznych i uproszczonych portali umożliwiających starszym osobom robienie zakupów, takich jak WeChat, mogłoby to przyczynić się do wzrostu zaangażowania i częstszego wyboru tej formy zakupów.

W trakcie walki z COVID-19 jeden ze sklepów spożywczych nie przerwał pracy dzięki utworzeniu grupy w aplikacji WeChat dla lokalnych społeczności, informując o dostępnych produktach za pomocą zdjęć i krótkich filmów. Sklep zachęcał lokalnych seniorów do robienia zakupów właśnie za pośrednictwem tej grupy na WeChacie. Zakupione produkty są dostarczane każdego dnia rano i ustawiane na zewnętrznych półkach do samodzielnego odbioru. Coraz więcej konsumentów przestawia się na zakup większej ilości produktów rolnych, gdyż są one postrzegane jako bezpieczniejsze od produktów dostępnych w sklepach. Rolnicy dostarczający zwykle żywność do lokalnych supermarketów korzystają z WeChata w celu dotarcia do potencjalnych klientów. Konsumenci świeżych produktów spożywczych, zwłaszcza ze starszego pokolenia, mogą korzystać z grupowych zakupów większych ilości, obniżając w ten sposób cenę jednostkową produktów. Badanie firmy Mintel sugeruje, że dla starszych konsumentów liczy się przede wszystkim dobry stosunek ceny do jakości; w rezultacie z uwagi na COVID-19 wzrosła popularność zakupów grupowych.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5725
Ilość aktualnych ofert: 439130

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.