Mintel: Przez koronawirusa będziemy ograniczać spożycie mięsa

Autor: Mintel 24 listopada 2020 14:07

Mintel: Przez koronawirusa będziemy ograniczać spożycie mięsa 30 proc. Polaków jest przekonanych, że ludzie powinni zjadać mniej zwierząt fot. Shutterstock

Zagrożenie koronawirusem spowodowało, że konsumenci zaczęli jak nigdy dotąd zwracać uwagę na dwie kwestie: zdrowie i środowisko. Z najnowszych badań firmy Mintel wynika, że prawie jedna trzecia polskich konsumentów (30 proc.) jest przekonana, że Covid 19 potwierdza tezę, że ludzie powinni zjadać mniej zwierząt, zaś 24 proc. Niemców pod wpływem pandemii planuje ograniczyć spożycie produktów pochodzenia zwierzęcego.

Jedna czwarta polskich konsumentów deklaruje, że poszukuje teraz żywności oferowanej przez marki wspierające środowisko. Branża mięsna i rybna może więc odpowiedzieć na te potrzeby, wzmacniając dotychczasowe i wprowadzając nowe praktyki zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Dobrostan zwierząt jest kwestią, która najbardziej trafia do serc konsumentów. Aż siedmiu na 10 konsumentów we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Hiszpanii wskazuje na dobrostan zwierząt jako na decydującą wartość przy zakupie mięsa, drobiu ryb i owoców morza.

Jak podaje Mintel, dobrostan zwierząt po prostu się opłaca. Duński producent kurczaków Danpo wycofuje się z hodowli szybko rosnących, przemysłowych kurczaków na rzecz wolno rosnącego drobiu, co do którego panuje opinia, że jest mniej podatny na choroby i ma o połowę niższą śmiertelność, a w dodatku można za niego uzyskać wyższą cenę. Ekologiczna marka Krav łączy natomiast wolno rosnące kurczaki z modą na slow food, używając hasła „Wolniej smakuje lepiej”.

Dostawcy badają również obszar zrównoważonego żywienia zwierząt. W Stanach Zjednoczonych firmy Cargill i Calysta opracowały wytwarzany z wykorzystaniem bakterii granulat FeedKind dla ryb i zwierząt hodowlanych, który dostarcza rozszerzonego zakresu składników odżywczych bez zanieczyszczania powietrza i wody. W czerwcu Auchan poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą InnovaFeed w celu opracowania bardziej zrównoważonej karmy dla kurczaków sprzedawanych w swoich supermarketach. W nowej paszy olej sojowy zastąpiono olejem z owadów. RISE (Szwedzkie Instytuty Badawcze) wspólnie z branżą leśną pracują nad paszą dla ryb z odpadów leśnych (np. gałęzi).

Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za informację o pochodzeniu produktu. Sześciu na 10 Polaków i Włochów jest skłonnych zaakceptować wyższą cenę za przetworzone wyroby mięsne, jeżeli na etykiecie znajdą szczegółowe informacje o tym, skąd pochodzi surowiec.

Breedr jest platformą online, która usprawnia identyfikowalność mięsa dzięki umożliwieniu rolnikom założenia profilu dla każdego zwierzęcia w hodowli. Podobne platformy istnieją także dla ryb. Aplikacja Discover dostawcy paszy dla ryb BioMar pomaga konsumentom w śledzeniu łańcucha dostaw i pochodzenia owoców morza i ryb. Po zeskanowaniu kodu QR umieszczonego na opakowaniu klient w sklepie otrzymuje informację o śladzie węglowym produktu, jego pochodzeniu, certyfikatach, ilości wody zużytej do jego wytworzenia oraz wartościach odżywczych.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.