PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu
  • Partner portalu

Mintel wyróżnił trzy trendy, które dominowały na rynku żywności w 2019 r.

www.portalspozywczy.pl 10 stycznia 2020 14:02

Według zespołu ekspertów Mintel, globalny rynek żywności i napojów pozostawał pod wpływem wielu inspirujących trendów w trakcie 2019 roku, z naciskiem na trzy kluczowe zdefiniowane jako Evergreen Consumption (Wiecznie zielona konsumpcja), Elevated Convenience (Podwyższony poziom wygody) oraz Through the Ages (Poprzez wieki) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Zespół ekspertów Mintel wyróżnił trzy trendy, które dominowały w 2019 roku:

1. Evergreen Consumption
- Trend Evergreen Consumption stawia na ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, wskazując na możliwości w zakresie bliskiej współpracy ukierunkowanej na zrównoważony rozwój pomiędzy dostawcami, producentami, sieciami handlowymi i konsumentami, a także organizacjami rządowymi i non-profit. Na przykład, według danych konsumenckich Mintel, niemal cztery piąte respondentów w Polsce zgadza się ze stwierdzeniem, że redukcja ilości marnowanych produktów żywnościowych jest tak samo ważna jak redukowanie ilości generowanych odpadów opakowaniowych. W efekcie marki i sieci handlowe zwiększają wysiłki w obszarze innowacji w opakowaniach - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

2. Elevated Convenience
- Drugi trend - Elevated Convenience - mówi o tym, że w dzisiejszym zabieganym świecie wygoda wysuwa się na prowadzenie w rankingu potrzeb. W Polsce, prawie połowa respondentów deklaruje, że wybiera szybkie, proste do przygotowania dania, jeżeli chodzi o posiłki w ciągu tygodnia. Dodatkowo, sama definicja wygody ewoluuje w obliczu rosnących potrzeb dzisiejszego konsumenta, stając się bardziej zróżnicowaną. Obejmuje ona obecnie wiele atrybutów poza samym ‘ułatwianiem’, w tym naturalność, wysoki poziom wartości odżywczych, możliwość personalizacji, a także element zaskoczenia i nowe doświadczenia - tłumaczy ekspertka.

3. Through the Ages
- Trzeci trend – Through the Ages – koncentruje się na roli żywności i napojów w procesie wspierania aktywnego i zdrowego starzenia się. Dzisiejsi konsumenci aktywnie przyglądają się konceptowi holistycznego podejścia do zdrowia, poszukując funkcjonalnych korzyści w obrębie wybieranych przez siebie produktów spożywczych. Rozumieją tym samym, że to, jak się czują i wyglądają jest ważniejsze niż sam wiek - tłumaczy.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,88

  • Śr

    4,67

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7628
Ilość aktualnych ofert: 473251

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.